Podle Liškové středové ostrůvky větších okružních křižovatek zaplňují plastikami, kašnami, zelení nebo vlastní prezentací i další města v Česku a v Evropě. "Tuto funkci by mohla splňovat i 3D reklama," řekla Lišková. Reklamu uprostřed silnice kritizuje předseda pražské ODS Filip Humplík.
Objezd bude díky reklamě bezpečnější
"Jedná se o další pochybný druh reklamy a zároveň jde o velmi nebezpečný způsob propagace," řekl Humplík. Reklama by podle něj mohla odvézt pozornost řidiče od dění na silnici. "Tento nápad vzešel pravděpodobně z hlavy 'chytrých' podnikatelů a TSK ochotně tento nápad hodlá realizovat," dodal. TSK však tento záměr hájí. Málo viditelný střed kruhového objezdu je podle Liškové rizikovým místem, protože řidič může jet mechanicky a změny na silnici si všimne pozdě. Díky reklamě tak na objezd včas zareaguje a sníží rychlost, dodala.
Podle Liškové TSK vypsáním záměru chtěla zjistit zájem firem o takové nevyužité prostory. Zdůraznila, že jde pouze o první krok v řadě dalších. Vybraná firma by musela získat povolení od dalších úřadů včetně radních hlavního města. "Rada bude rozhodovat nejen o případném pronájmu, ale ještě předtím rozhodne o vypsání výběrového řízení a stanovení jeho přesných podmínek, pokud by námět umístění reklamy ve středové části okružních křižovatek byl shledán jako vhodný," uvedla Lišková.