Shoda mezi vyjednávacími týmy panuje například v oblasti dopravy. Strany se domluvily na zklidnění severo-jižní magistrály i na zachování jízdného zdarma pro děti do 15 let a seniory nad 65 let. Lídr Trojkoalice Petr Štěpánek uvedl, že se shodují i a na snížení ročního jízdného na deset korun denně. Roční kupon by tak stál 3650 Kč, nyní lidé platí 4750 korun. Jízdné by bylo sníženo dva roky, poté jej koalice vyhodnotí.
Trojmezí a Vidoule nepadnou do ruky developerům
Rozložení sil
|
„Dále jsme se dohodli, že zpřísníme ochranu území, jako je Vidoule v Praze 5 či Trojmezí. Prosadili jsme i investice do mateřských a základních škol, aby se rodiče nemuseli bát, zda to vyjde, když hlásí dítě do školky,“ řekl Štěpánek. „Domluvili jsme se na podstatných bodech programu. Na čem jsme se neshodli, nechci říkat,“ uvedla jednička ANO v Praze a členka vyjednávacího týmu Adriana Krnáčová.
Dokument musejí schválit zastupitelské kluby všech ří stran, pak se o něm bude opět jednat. Podle zastupitele Karla Březiny (ČSSD) si strany „vyjasnily mnoho třecích ploch“. Specifikovat je ale nechtěl. „Je to program, který může projít všemi kluby a na středečním jednání bychom se mohli posunout hodně dopředu,“ řekl Březina. Diskutovat ve středu se podle Krnáčové bude o personálních otázkách, zastoupení v radě a v jednotlivých výborech.
Koalice chce spolupracovat i s Piráty
Podle Krnáčové budoucí možná koalice nadále stojí i o podporu Pirátů. „Jsme jim ochotní nabídnout kontrolní výbor,“ uvedla. Piráti už dříve deklarovali, že nepodpoří radu, v níž by měli sedět ODS, ČSSD nebo komunisté. Na tom dál trvají, ovšem jsou ochotni přistoupit k „gentlemanské dohodě“. Podle jejich zastupitele Mikuláše Ferjenčíka by si stanovili, pro které materiály s koalicí budou hlasovat a které jsou pro ně nepřijatelné.