metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 12 °C

Úterý 16. dubna 2024. Svátek má Irena
Svaz provozovatelů venkovní reklamy spustil kampaň Praha podle Hudečka namířenou proti primátorovi hlavního města Tomáši Hudečkovi. | foto: ČTK

Na primátora útočí už druhá negativní kampaň. Opět za ní stojí majitelé billboardů

  10:48
Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) spustil kampaň Praha podle Hudečka namířenou proti primátorovi hlavního města Tomáši Hudečkovi (TOP 09). Reklamním firmám sdruženým ve svazu vadí Hudečkem prosazené stavební předpisy, které zakazují reklamu větší než šest metrů čtverečních. Informoval o tom Richard Fuxa, předseda představenstva BigBoardu, který je členem svazu. Boj mezi primátorem a svazem se táhne už několik týdnů.

Firma před časem spustila kampaň Pražane, i ty přicházíš o peníze, v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Svaz rovněž přelepil předvolební plakáty TOP 09, strana se obrátila na soud. Nové plakáty odkazují na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz. Na ní svaz kritizuje pražské stavební předpisy. Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Na stránkách svaz rovněž kritizuje magistrátní Institut plánování a rozvoje (IPR), který nahradil Útvar rozvoje města. Označuje jej za zbytečný superúřad.

Místo Hudečka bylo na billboardech bílo

Boj mezi sdružením reklamních firem a primátorem se již dostal k soudu, který rozhoduje o návrhu předběžného opatření podaném TOP 09. Společnosti sdružené v SPVR totiž předminulý týden přelepily volební billboardy primátora Hudečka bílým papírem. Podle nich postavila Hudečkova TOP 09 v Praze reklamní kostky větší než šest metrů čtverečních a navíc porušuje zákon. Podle Fuxy nemají například stavební povolení, posudek statika nebo povolení odboru dopravy. Hudeček výtky odmítl a strana se obrátila na soud.

V Praze se nedávno objevily desítky billboardů s nápisem Pražane, i ty přicházíš o peníze a odkazem na web www.okradenapraha.cz. Upozorňují na údajně nevýhodné smlouvy týkající se reklamy, které Praha v 90. letech uzavřela se společností JCDecaux. Za iniciativou stojí firma BigBoard, která uvedla, že nové stavební předpisy francouzskou firmu zvýhodňují a zajišťují jí exkluzivitu. JCDecaux to odmítla.

Komentáře

Hlavní zprávy

Češi si potrpí na kvalitu. Radši si připlatí za konopí než nějaké jiné bylinky

vydáno 15. dubna 2024  18:00

Svět kanabinoidů se rozpíná, aktivisté chtějí potlačit černý trh. Až tři rostlinky marihuany na dospělou osobu v jedné domácnosti a legální držení...  celý článek

Ve škole ohně a kouře aneb Jak vymazlit steaky tak, že to hosty na párty pošle do kolen?

vydáno 15. dubna 2024  13:00

Motor zaburácí. Zvonek u vrátek. Štěká pes. Před domem zaparkoval obrovský americký pick-up. Dveře. Pohorka na silnici. V kšiltovce, košili a džínech...  celý článek

Radním došla trpělivost. Hradec Králové nastavil přísná pravidla pro sdílené koloběžky

vydáno 14. dubna 2024  7:00

Automobil to neměl ve svých začátcích snadné. Musel před ním například běžet člověk s červeným praporkem, aby varoval ostatní. Města se potýkají nejen s...  celý článek

Češi zachraňují památky i méně známé ruiny. A jsou v tom poměrně úspěšní

vydáno 15. dubna 2024  6:00

Zdevastovaných zámků, hradů, fabriček i drobných staveb typu kapličky je v Česku obrovské množství. Fenomén urbexu, který v Česku začal někdy na přelomu...  celý článek