metro.cz

Počasí v Praze

5 °C / 14 °C

Úterý, 13. listopadu 2018. Svátek má Tibor.
Pražský Libeňský most v lednu 2016
Větší foto
Pražský Libeňský most v lednu 2016 | foto:  Michal Šula, MAFRA

Nejen MHD, na Libeňský most se navzdory varováním vrátí auta

2. března 2018  8:45 Filip Jaroševský Metro.cz
O sobotním návratu dopravy na provizorně podepřený most rozhodl nový znalecký posudek.

Zákaz vjezdu aut a tramvají platil pro rozpadající se Libeňský most jen zhruba měsíc a půl. Zítra se sem opět oba tyto dopravní prostředky vrátí. Náměstek primátorky Petr Dolínek si totiž dal vypracovat nový znalecký posudek, z něhož vyplynulo, že po statické kontrole provizorního zajištění mostních oblouků bude možné na most vrátit nejen plánované tramvaje, ale také auta.

Podle nového znaleckého posudku na most mohou vjíždět vozidla až do hmotnosti jedenáct tun, z bezpečnostních důvodů však bude platit pravidlo, které stanovilo maximální hmotnost na šest tun.

Posudek se tak liší od dřívějšího doporučení Kloknerova ústavu. Zde se podle pražského zastupitele a předsedy magistrátního výboru pro dopravu Matěje Stropnického jasně uvádělo, že by z nejkritičtějšího bodu mostu, jenž se nachází u schodiště na libeňské straně, měla být vyloučena doprava nad pět tun a tramvajová doprava.

Tramvajový provoz na Libeňském mostě podle dopravního podniku obnoví zhruba v půl páté ráno. Čas otevření mostu pro auta zatím nebyl upřesněn. Důležitým mezníkem v plánování budoucnosti mostu se stalo před pár dny rozhodnutí ministerstva kultury. To v minulých dnech rozhodlo, že Libeňský most není památka.

Na magistrátu nyní vzniká skupina expertů, která bude řešit další postup. Zda most opravit, či zbourat, se ale pražští radní zatím neshodli. Podle dřívějších odhadů správy komunikací by oprava mohla být hotova za necelé tři roky.

Komplexní rekonstrukce mostu, ale i stavba nového by dle odhadů vyšla na 550 až 600 milionů korun. Magistrát chtěl upadající kondici mostu v minulosti řešit jeho částečným zbouráním. Na současných pilířích plánoval vystavět nový. Technická správa komunikací tehdy vyčíslila náklady na zhruba 350 milionů korun. Tato možnost však kvůli špatnému stavu pilířů padla.

Komentáře

Hlavní zprávy

Výpověď jsme dosud nedostali, říká principál Branického divadla

Václav Čížkovský
vydáno 12. listopadu 2018  12:57

Hádky, nejasnosti a exkrementy ve foyer. Osud stoletého Branického divadla je nejasný.  celý článek

Zahubí nás růst platů? Experti se v odhadu liší

Ilustrační snímek
vydáno 12. listopadu 2018  10:39

Ani po třiceti letech kapitalismu jsme západní úrovně platů nedosáhli.  celý článek

Movember drží i tramvaje a autobusy

Knír můžete vidět i na lince autobusu 150.
vydáno 12. listopadu 2018  8:20

Polepením masek svých dopravních prostředků šíří podnik v Praze osvětu o zdraví mužů.  celý článek

Komerční sdělení

Jak pro vás nakupujeme elektřinu a plyn

Jak pro vás nakupujeme elektřinu a plyn
vydáno 12. listopadu 2018  7:00

Zvenku to vypadá úplně jednoduše. Na burze nakoupíme potřebné množství elektřiny a plynu a to pak prodáme zákazníkům. Realita je však mnohem složitější....  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám