„Se zájmem jsem si přečetl váš článek a nemohu si odpustit připomínku, která by v soukromých firmách musela zaznít. Jaké postihy byly uplatněny na odpovědné pracovníky za způsobenou situaci a jak byla postižena prováděcí firma, která měla zadanou práci provést v termínu a požadované kvalitě? K této situaci se vyjadřuji z důvodu, že jsem prakticky dennodenním uživatelem této komunikace a mám obavy, že se situace bude opakovat. Předpokládám, že nejsem jediný,“ napsal nám čtenář Josef Aubrecht.
Průtahy kvůli zakázce
Pravdou je, že nyní je Klikatá ulice provizorně zakrytá asfaltovou směsí, a dá se tudy tedy jezdit. Brzy se tu však bude kopat znovu, a tak budou místní motoristé opět nevrlí. Deník Metro se obrátil na mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barboru Liškovou s otázkou, jak se mohla rekonstrukce takto opozdit? Podle mluvčí nebylo možné vše stihnout mimo jiné kvůli dodržování zákona o veřejných zakázkách. „Akce opravy povrchu komunikace Klikatá byla s rekonstrukcí kanalizace a vodovodu vzájemně koordinována. TSK jakožto veřejný zadavatel provedl řádné vypsání výběrového řízení, které však nemohlo být ukončeno z důvodu nedodržení podmínek řízení prvního z dodavatelů. Vzhledem k následnému odvolání tohoto dodavatele a ke vzneseným připomínkám zadavatele pak již nebylo možné výběrové řízení řádně uzavřít a stavbu zahájit v klimaticky vhodných podmínkách,“ vysvětluje Barbora Lišková s tím, že navázat na práce půjde až letos.
„Vzhledem k nastalým okolnostem předpokládáme provedení konečné opravy v rozmezí měsíců dubna až května 2021. Pracovníci TSK nemohli jednat jinak. Komplikace, které nastaly, nás mrzí, ale dále se k tomu nebudeme vyjadřovat,“ dodává pro Metro Lišková.
Nádražní bez problémů
V průběhu loňského roku zajišťovala TSK investiční akce na území hlavního města v hodnotě více než dvě miliardy korun. Všechny tyto stavby jak dopravně, tak stavebně koordinovala s ostatními správci a účastníky všech prací. „Jedním z markantních příkladů je rekonstrukce komunikace Nádražní, která se nachází na území stejné městské části. Zde se zúročila několikaletá příprava opravy mostu, vozovky, tramvajové trati, autobusových zastávek a také rekonstrukce semaforů. A také provedení překládek řady inženýrských sítí,“ doplňuje Lišková.