Deník Metro se obrátil na vedení společnosti Dáme jídlo s dotazem, zda je zakrývání značek v zónách placeného stání běžnou praxí jejich kurýrů. Podle výkonného ředitele společnosti Filipa Fingla tomu tak není. „Parkovat v souladu s předpisy je součástí správného výkonu práce kurýra. O tom jsou naši kurýři informováni v rámci svého povinného vstupního školení, kde se seznámí také s obsahem Kodexu kurýra. Ten při své práci pro Dáme jídlo musí každý dodržovat. Pokud se s vámi popisovaným jednáním setkáme, je to samozřejmě s konkrétním kurýrem řešeno. V případě opakovaných problémů je pak s kurýrem ukončena spolupráce,“ vysvětluje pro deník Metro Fingl.
O všem, co se v Praze děje, víte nejlíp vy čtenáři. Deník Metro proto před časem na svých stránkách žádal, ať nám zašlete zkušenosti se zakrývači v okolí vašeho bydliště. Reakcí se sešlo několik. Podle čtenáře Jakuba Stránského si ve velkém schovávají řidiči své espézetky na sídlišti na Dědině. „S autozakrývači mám zde velkou zkušenost. U nás v ulici často parkují lidé čumákem auta na druhou stranu,“ popisuje čtenář s tím, že mají přitom zadní espézetku pravidelně zamazanou bahnem. „Nechápu a nerozumím vůbec tomu, co to je za nový trend parkovat tímto způsobem. Jsou snad řidiči líní parkovat jako všichni ostatní? Nebo je to úmysl?“ diví se Stránský.
Své zkušenosti se sousedem zakrývačem nám popsal i čtenář Vlastimil Chvál, který bydlí kousek od metra Skalka. „Soused neustále zakrývá. Teď to dotáhl k dokonalosti – dolepil SPZ černou izolačkou. Takže z 3 je 8. Ale alespoň to auto používá. Podle mě je mnohem horší, když lidé auta vůbec nepoužívají,“ popisuje čtenář s tím, že by mohlo být ještě hůře. „Někteří řidiči stojí celé měsíce na stejném místě. A s příchodem modrých zón se problém ještě prohloubil. Rodiny mají několik aut a používají jedno, aby nepřišli o ostatní místa před domem,“ píše Chvál.
Svou zkušenost popsal také čtenář Miroslav Kulhavý. Kolem metra Strašnická je podle něj stání vozidel možné bezplatně, a to nejen tehdy, pokud si v zónách přikryjete registrační značku. Ale také na místním vyhrazeném parkovišti K+R. Řidič by se zde měl zdržet maximálně pět minut. Reálně zde však podle Kulhavého parkují někteří někdy i celý den.
Šmírovací autíčko
|