Lidé z městských částí Újezd nad Lesy a Koloděje či obcí Šestajovice, Horoušany nebo Jirny mají roky prověřenou trasu do centra Prahy. Pokud se tam chtějí dopravit, je nejpohodlnější popojet si pár kilometrů autem ke klánovickému nádraží, zadarmo tu zaparkovat a skočit na vlak. Nejlepší místa se nacházejí u zastávky autobusů. Jejich řidiči ale ještě donedávna neměli na místní točně kam na chvíli odstavit svůj stroj a dát si povinnou přestávku či uhnout kolegovi na jiné lince. Vyfasovali tedy na popud organizátora dopravy Ropid bílou čárou vyznačené místo k odstavení autobusu. To však vzniklo na úkor několika parkovacích míst. „Byla to nutnost i s ohledem na zavedení 23 spojů nové linky 343 do Šestajovic a Jiren. Parkovací místa jsou nyní jednoznačná, přerušovanou čárou je označena hranice pro parkování aut, plnou čárou místa, kam může jen autobus. Jsou zde samozřejmě i svislé značky,“ informovala v září klánovická radnice.
Novopečenou odstavnou plochu pro autobusy někteří řidiči buďto nevědomky přehlíželi, či přímo odmítli respektovat. Podle tajemníka úřadu městské části Petra Vilguse tu poté v následujících týdnech strážníci denně rozdávali až patnáct pokut. „Bezohlední řidiči dokonce zcela zablokovali provoz veřejné dopravy na nádraží Praha-Klánovice sever. Linky 221 a 303 musely zastávku nádraží vynechávat kvůli tomu, že dva sobci odstavili své vozidlo tam, kam nepatří,“ vzpomíná Vilgus.
Deník Metro se obrátil na organizátora dopravy s dotazem, zda je místní situace již pod kontrolou. Podle něj je nyní, necelé dva měsíce od zbudování odstavné plochy pro autobusy, situace podstatně klidnější. „Stalo se tak po opakovaných kontrolách ze strany městské policie a městské části. Nicméně ve spolupráci právě s klánovickou radnicí se připravuje úprava vodorovného dopravního značení, aby byl prostor určený pro obracení a odstavení autobusů ještě jasněji zvýrazněn a provoz zbytečně neblokovali řidiči. Ti to ani třeba nedělají naschvál,“ vysvětluje pro deník Metro mluvčí Ropidu Filip Drápal s tím, že je termín přemalování čar na výraznější zatím v řešení.
Otázka, zda bylo nutné zvolit právě „nešťastný“ dopravní režim, ale zdejší městskou částí stále rezonuje. Olej do ohně přilévají i místní, kteří hojně diskutují například v místní facebookové skupině Vivat Klánovice. Podle několika z nich není nově upravená točna po chuti ani samotným řidičům MHD. „Autobusák z 343 na dotaz odpověděl, že se nevytočí zpátky na zastávku a že to vymyslel ko**t,“ píše uživatel Adam Sandmann.
Nešťastné parkování
|