Od roku 1984 se klene nad spojnicí Horních Počernic a Černého Mostu a je důležitou dopravní stavbou Pražského okruhu. Most však již dosloužil a nyní probíhá jeho demolice. Jsou to v podstatě mosty dva, takže o uplynulém víkendu sice způsobila jeho demontáž dopravní komplikace, ale projet se se zpožděním dalo.
„Konstrukčně jde v každém jízdním pásu o jeden most. To umožňuje práce rozdělit, tedy dopravu převést vždy na jeden most ve výrazně užších pruzích dva plus dva, odstranit druhý most a postavit nový,“ říká Michal Blahovič ze společnosti Swietelsky. Bourala se severní polovina západního mostu, nadcházející víkend půjde k zemi jižní část tohoto mostu, který je blíže obchodnímu centru.
Nový most bude v provozu ve třetím čtvrtletí 2022. Práce vyjdou podle ČTK na 168,5 milionu korun. Bude mít tři jízdní pruhy, ale až časem.
Nejprve se příští rok v každém směru bude jezdit dvěma jízdními pruhy v šířce 3,75 metru, zprovoznění na 3+3 jízdní pruhy bude podle stavební firmy možné až po dokončení rozšíření úseku Pražského okruhu ze Satalic do Běchovic, s jehož zahájením se zatím počítá nejdříve v roce 2023. Přesný termín ale není dosud známý. Při stavbě rovněž firma upraví rampy mimoúrovňové křižovatky a postaví novou protihlukovou stěnu.
Most přes Chlumeckou byl postaven v roce 1981 a do provozu byl uveden koncem roku 1984 jako součást stavby R1 Satalice–Běchovice. Od té doby neprošel zásadní rekonstrukcí. Zejména horní stavba je ve velmi špatném stavu a stav mostovky se blíží havarijnímu stavu. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Řidiči tedy budou muset v tomto úseku zpomalit. Ale nejen na Černém Mostě. Také na vnitřním Městském okruhu, kde začaly opravy na Štěrboholské radiále. Technická správa komunikací tam zahájila opravu úseku mezi benzinkami MOL k mimoúrovňové křižovatce v Běchovicích. Práce by měly skončit letos na začátku července.