Původně ho začal stavět místní úřad. "Samotnou trať ale budoval člověk, který nejspíš takovou trať viděl jen zdálky. Park pak ležel dva roky ladem, protože se na trati nedalo jezdit,“ říká Michal Gschray, jeden z mladých nadšenců, který spolu se svými kamarády dává trať dohromady. Kluci si vyhrnuli rukávy v červenci minulého roku. "S úřadem jsme domluveni, že si můžeme dělat, co chceme a jak chceme, což nám vyhovuje,“ pochvaluje si Michal.
Je třeba dodržovat pravidla
Park je veřejně přístupný, ale je potřeba dodržovat i několik pravidel – nedělat nepořádek, nejezdit za blátivých podmínek, nosit helmu, a vlastnit kolo odpovídajícího technického stavu. "Zájemci se mohou vyřádit i na U-rampě, která je z plechu. Je tak ideální pro skateboarding nebo freestyle koloběžku.
Zároveň ale poukazuje na problémy. Podle Michala někteří suchdolští nerespektují, že prostor je vyhrazen extrémní cyklistice a setkávají se tady se sabotážemi. Objevují tu vyjeté koleje, někdo občas strhne odrazové hrany. Tak na kluky čeká také dost času a peněz na samotnou údržbu tratě. Zatím prý podle něj nepomáhá ani sama obec. Nejspíše je to ale nedorozumění. Starosta městské části Praha – Suchdol Petr Hejl tvrdí opak. "Neměl by být problém najít prostředky," řekl pro deník Metro. Podle něj by ale bylo lepší, kdyby si fanoušci adrenalinu na kolech založili sdružení, se kterým by se pak lépe komunikovalo, a díky němuž by dosáhli na různé granty.