Tlačítko budou muset cestující nově stisknout, pokud budou chtít vystoupit z tramvaje v zastávkách Depo Hostivař, Malešická továrna a Na Homoli. "Zároveň zavádíme druhou zastávku Vozovna Kobylisy, která bude také na znamení," dodává Drápal.
Ušetří se na benzínu i na mzdách řidičů
Zastávek na signál bude nadále přibývat. "Byli bychom rádi, kdyby do budoucna byly všechny autobusové zastávky pouze na znamení," říká Drápal s tím, že jako vzor slouží řada evropských měst, ve kterých se model již osvědčil.
V současné době je v hlavním městě zhruba 1200 autobusových zastávek, přibližně polovina je na znamení. Kdy budou řidiči stavět i v druhé polovině pouze na signál, zatím není jasné. Změnu musí totiž schválit vedení města. To se však do ní nyní před podzimními komunálními volbami nepustí. Muselo by totiž nejdříve připravit informační kampaň pro cestující. Technicky je dopravní podnik na změnu připraven. "Na průměrné autobusové lince lze v pracovní den ušetřit 0,5 procenta a v mimopracovních dnech až 2 procenta nákladů na naftu a mzdy řidičů," říká mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková s tím, že několik významných zastávek, které slouží jako významné přestupní body, by se zastávky na znamení proměnit nemusely.
Mávat nemusíte
|