metro.cz

Počasí v Praze

16 °C / 27 °C

Úterý, 17. července 2018. Svátek má Martina.
Nosič kufrů ve stanici Nádraží Veleslavín
Dalších 6 fotografií v galerii
Nosič kufrů ve stanici Nádraží Veleslavín | foto: David Sedlecký

Nosiči kufrů zmizí. Hurá, pojedou tu schody

20. února 2017  7:30 Filip Jaroševský Metro.cz
Pražská ostuda v metru při cestě na letiště se stane minulostí.

Šichta od 7 do 19 hodin

  • Metro na lince A je prodlouženo od 6. dubna 2015, stavba vyšla asi na 20 miliard.
  • Portýři na Veleslavíně musí být k dispozici od sedmi ráno do sedmi večer. I tak zde občas nejsou k zastižení. Podle mluvčí letiště si mohou odskočit jen na chvíli.
  • Deník Metro zde však byl začátkem ledna svědkem situace, kdy nebyl cestujícím k dispozici delší dobu. V podobných situacích je nutné problém hlásit Letišti Praha.



Ve stanici metra Nádraží Veleslavín musí od jejího otevření pomáhat s kufry do schodů nosiči zavazadel. Opatření zavedlo Letiště Praha zhruba před dvěma lety jako dočasné řešení. Konec se blíží.

Fotogalerie

Podle mluvčí dopravního podniku Anety Řehkové tu totiž konečně vznikne eskalátor. „K rozhodnutí došlo na základě četných připomínek ze strany cestujících, zástupců Letiště Václava Havla a zejména požadavku města,“ řekla deníku Metro Řehková, podle které chce dopravní podnik začít stavět za rok.

Problém s chybějícími eskalátory tu město řeší od dubna 2015, kdy se otevřely čtyři nové stanice metra A. Z Nádraží Veleslavín totiž putují cestující na letištní autobus číslo 119, většinou s těžkými zavazadly.

S těmi jim zatím pomáhají nosiči ve žlutých vestách. „Služba funguje každý den od 7 do 19 hodin a během letní sezony je posílena o další dva portýry,“ upřesňuje mluvčí letiště Marika Janoušková.

Náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek ještě měsíc před zprovozněním uvedl, že Praha zvažuje stavbu pásového dopravníku pro zavazadla, výtahu nebo klasického eskalátoru. Klonil se tehdy k dopravníku, eskalátor označil za nejdražší variantu. Když se na problém, proč ve stanici běhají portýři, zeptáte autorů stanice, jen nešťastně krčí rameny. Podle generálního ředitele Metroprojektu Davida Krásy počítal projekt stanice s tím, že ještě dříve než metro tu bude jezdit rychlodráha – moderní železnice na letiště. Proto je stanice vyprojektována tak, že v ní vznikne přímý přestup na vlak, a nahoru vede jen výtah. Opak je ale pravda, zatímco metro už druhý rok jezdí, stavba železnice nezačne dřív než v roce 2020.

„Možnost vybudování eskalátorů byla vyhodnocena jako nejvhodnější a pro cestující nejkomfortnější varianta,“ dodává Řehková.



Komentáře

Hlavní zprávy

„Zagorová je milá holka.“ Slavný Jakešův projev dnes slaví výročí

Miroslav Štěpán a Milouš Jakeš
vydáno 17. července 2018  14:42

Perly z úst generálního tajemníka ÚV KSČ v projevu k funkcionářům předznamenaly v létě 1989 neodvratný pád režimu. Milouš Jakeš se zapsal do historie...  celý článek

Sloupek Jakuba Koháka: Dokopáno jest

Jakub Kohák
vydáno 17. července 2018  12:27

„Nejzvláštnější byla deštníková serenáda při závěrečném předávání medailí,“ píše ve svém sloupku režisér a herec.   celý článek

Nízké tramvaje hicují více. Dají se hůře vyvětrat

Tramvaj (ilustrační foto)
vydáno 17. července 2018  10:11

Na kolik stupňů klimatizovat? Jasno nemají ani řidiči tramvají.  celý článek

Dovolenou plánujeme klidně až rok dopředu

Ilustrační snímek
vydáno 17. července 2018  8:57

Máme pověst schopných improvizátorů. Letní cesty ale máme rádi připravené včas. „Řada zájezdů do nejoblíbenějších regionů je letos vyprodaná měsíce...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám