"Jde o pilotní projekt, do něhož budou zapojeny čtyři frekventované zastávky a autobusy linek, které u nich zastavují," řekl Procházka. V současné chvíli byla předběžně vybrána pouze zastávka Nové náměstí v Uhříněvsi. Nainstalovat první čtyři panely plánuje organizace na podzim. Systém by měl fungovat tak, že na LCD obrazovkách v autobusech cestující uvidí, v kolik ze zastávky, do které se autobus blíží, odjíždějí ostatní spoje. "Cestujícím to usnadní přestup," uvedl Procházka. Na zastávkách pak cestující uvidí, odkud, kam a v kolik všechny spoje ze zastávky jedou.
Panely se musí osvědčit a musí na něj být peníze
Technicky by zavedení nového systému neměl být problém. "Všechny autobusy jsou již vybaveny GPS," uvedl Procházka. Dopravní podnik i Ropid tak mají přehled, kde ten který spoj právě je. Panely by následně spravovali a informace na ně dávali dispečeři Ropidu. Pokud se systém osvědčí a Praha na něj bude mít peníze, záměrem organizace je podle Procházky rozšířit jej na další zastávky. "Takové informace by měli cestující dostávat všude," řekl.
Na kolik zavedení informačního systému vyjde, zatím není jasné. Cena vzejde až z výběrového řízení na dodavatele. V Praze v současné době elektronické informační systémy fungují na některých tramvajových zastávkách. Umístěny jsou například na trase z Hlubočep na Barrandov nebo u zastávky Malostranská na Klárově v Praze 1.