Zhruba 260 metrů dlouhý most, který propojuje holešovický a trojský břeh Vltavy, bude mít dva krát dva pruhy pro vozidla a tramvajový pás. Dodatečná visutá konstrukce na bocích mostu bude sloužit pro pěší a pro cyklisty. Na podzim po mostě projedou první tramvaje. Pro automobilovou dopravu se otevře příští rok.
Na konci uplynulého roku stavbaři vyzdvihli a svařili všechny tři části mostního oblouku, postupně tak z mostovky zmizely podpůrné konstrukce. V nejbližších dnech začne další fáze stavby, kdy mezi vozovku a oblouk postupně namontují 200 ocelových tyčí. Tyče budou tvořit výplet mostu, na němž bude po odstranění pilířů celá konstrukce zavěšena.
Stavba je unikátní svým technickým řešením. Výška oblouku nad vozovkou je totiž pouhých 20 metrů. "Je to velice odvážná inženýrská konstrukce, většinou totiž mají mosty výšku nad mostovkou větší," uvedl uvedl mluvčí stavební firmy Metrostav František Polák.