Od pátečního večera až do neděle bude probíhat výměna výhybky ve stanici Pražského povstání. Zároveň dojde k výměně dřevěných pražců mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác a dělníci budou pracovat i na úpravách ve stanici Vyšehrad a v Nuselském mostě.
Na výluku cestující upozorní hlášení ve stanicích
„Provoz bude přerušen v pátek 24. října od 19.30. Obnoven bude spolu se zahájením provozu metra v pondělí 27. října. Po tuto dobu bude zavedena náhradní autobusová doprava XC, a to na trase Hlavní nádraží–Kačerov,“ ubedl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Dopravní podnik vyjde při výluce vstříc hendikepovaným. Pro zajištění bezbariérového přestupu mezi vlaky metra a náhradní dopravou bude mezi stanicemi Budějovická a Kačerov jezdit po jedné koleji zvláštní vlakovou soupravou.
Dopravce slibuje, že o výluce bude všechny cestující podrobně informovat - vydá informační letáky, které budou k dispozici v metru i v tramvajích autobusech, nasadí každý den výluky 20 informátorů v reflexních vestách, kteří budou na místě připraveni poradit cestujícím aktuální dopravní spojení v češtině i angličtině. A ve stanicích budou k dispozici informační tabule se základními informacemi o výluce a náhradním autobusovém spojení. „V neposlední řadě na výluku cestující upozorní také hlášení ve stanicích metra,“ dodává Štábl.
Bagr bude muset s každou lžící jet na opačný konec stanice
Pražce i štěrk ve výhybce ve stanici metra Pražského povstání jsou ještě původní z roku 1974, od té doby se vyměňovaly jen její kolejové součásti v závislosti na stavu jejich opotřebení. Během nadcházejícího víkendu dojde k výměně celého štěrkového podloží, pražců i kolejí a bude pročištěno a opraveno její odvodnění. Dopravní podnik plánuje ve stanici na opravy využit speciální dvoucestný bagr. Vzhledem k velmi omezenému prostoru bude muset s každou lžící nákladu absolvovat cestu kolem celého nástupiště na opačný konec stanice, kde bude po přejezdu kolejovou spojkou materiál vykládat do přistavených služebních vlaků či jej z nich vykládat.
Z důvodu omezeného prostoru není ani možné v opravovaném úseku nasadit více než 50 pracovníků k manuálním činnostem. Úplná výměna výhybek na trati C se konala naposledy ve dvou termínech na podzim 2013 ve stanici Háje a v červenci 2013 ve stanici Kačerov. Zcela první plánovaná souvislá průběžná výluka se konala na trati C o Velikonocích v roce 2012 ve stanici I. P. Pavlova.
Autobus místo metraOd pátku 21.30 do neděle nahradí náhradní autobus soupravy metra.
|