Blankou projelo už milion aut, jak se to v Praze 6 projevilo?
Zprovoznění tunelu přivedlo nová auta do Svatovítské, Jugoslávských partyzánů, Patočkovy. Přetížená je křižovatka na Vypichu, pohoršilo si Vítězné náměstí.
Jak hodnotíte fungování komplexu po zhruba čtyřech týdnech?
Přesná čísla o intenzitách jsme dosud od Technické správy komunikací nedostali, nárůst je však v desítkách procent. Řidiči nepochybně testují různé cesty. Vliv má také zúžení Plzeňské a omezení provozu v souvislosti srekonstrukcí tramvajové trati na Petřiny. Na seriózní vyhodnocení dopadů potřebujeme ještě nějaký čas.
Kde je situace nejhorší?
Zcela nepřijatelná jsou dvaceti a víceminutová zpoždění autobusů jedoucích z Podbaby nebo přes Vypich, situace se zhoršila na celém Vítězném náměstí.
Jsou místa, kde Blanka dopravě pomohla?
Mírně si polepšily komunikace nad tunelem, tedy část Patočkovy a Milady Horákové.
Jaká navrhujete opatření, která by mohla dopravě na šestce pomoci?
Jako rychlé a účinné řešení se ukázalo řízení provozu policisty. Proto jsem požádala pana náměstka Dolínka, aby dopravu na Vítězném náměstí řídily hlídky i v následujících týdnech, a to v ranní i odpolední špičce. Dalším rychlým krokem musí být lepší seřízení semaforů.
Plánujete i nějaké stavební řešení?
Pracujeme na obchvatu Vítězného náměstí ve stopě Evropská – Svatovítská. Ten přitom hlavní město slibovalo zprovoznit současně s tunely městského okruhu.
Chystáte i další opatření?
O komplexní sadě dalších opatření jednáme se zástupci města, požádali jsme o zřízení pracovní skupiny na nejvyšší úrovni. Musíme však vybírat opatření tak, aby neřešila problém jedné skupiny účastníků provozu na úkor jiné skupiny. Jediný, kdo by měl dostat přednost, jsou vozy MHD.