metro.cz

Počasí v Praze

14 °C / 25 °C

Pondělí, 23. dubna 2018. Svátek má Vojtěch.
V hesenském městečku Neuweilnau mu to sluší, co říkáte?
Další 2 fotografie v galerii
V hesenském městečku Neuweilnau mu to sluší, co říkáte? | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Obr koloděj, Tiguan XXL

15. dubna 2018  12:39 Petr Holeček Metro.cz
Do oblíbeného SUV od Volkswagenu nacpali steroidy. Verze Allspace uveze až sedm lidí.

Tomu autu jsme během testu říkali „německý Kodiaq“. A i když to není úplně pravda, něco tato velká SUV mají společného. Samozřejmě sdílí platformu MQB, ale blízká jsou si zejména rozměrově.



Tiguan se pyšní délkou 4701 mm a rozvorem 2787 mm. Na délku je tedy Kodiaq o 4 mm kratší, ale podívejte se na pravítko... Je to jedno.

Fotogalerie

Stejně tak je jedno, že rozvor má české SUV o stejnou hodnotu delší. Důležitější je, že Tiguan ztrácí na šířce, Kodiaq je o 4 centimetry širší, má 1882 mm.

Myšlenka obou modelů je podobná. Je vám malý klasický Tiguan (o 215 mm kratší a o 110 mm kratší rozvor náprav než u allspace) nebo Karoq? Rádi byste tahali za autem svou milovanou jachtičku nebo snad karavan, aniž by se zbláznil motor? Nebo snad máte v příbuzenstvu školku a je třeba dalších dvou sedaček v kufru navíc (za milý příplatek 15 tisíc)?

Pak je tu Kodiaq nebo právě německá verze Tiguan Allspace. Se vzpřímenými přídavnými sedadly má ale obřík od VW pouze 230 litrů v kufru (se sklopenými 700 litrů). Pokud si je ale nepřiplatíte, nabídne královskou hodnotu. V pětimístném provedení 760 litrů. Kodiaq má o čtyřicet litrů méně.

Takže jako tahač bagáže na dlouhou dovolenou je to pracant number one. K čemuž se váže to, že potřebuje silný motor. Nabídka je bohatá, startuje na přeplňovaném 1.4 TSI o výkonu 110 kW s pohonem přední nápravy. Pokračuje dalšími silnějšími motory včetně celé palety dieselů. My jsme si k testu vybrali nejsilnější zážehový dvoulitr 162 kW (220 koní), který je díky své dynamice a zrychlení vzhledem k 2,3tunové hmotnosti auta agregátem na svém místě. Jenže podprůměrně musíme bohužel hodnotit i jeho apetit. Kombinace městského provozu společně s vyššími dálničními rychlostmi v Německu se podepsala na palubním počítači spotřeby: průměrně 11,5 litru benzínu na sto.

Ano, je to daň za sílu (díky motoru ovšem máte možnost tahat až 2,5tunový návěs; za příplatek je elektronický asistent na couvání s vozíkem) a komfort, který tento silák nabízí. Ke spotřebě je třeba přičíst to, že motor spolupracuje jen s pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

A jak hodnotí auto rodina? Na krátké cesty posadíte do kufru i dospělé, navíc je tu plno odkládacích míst, polohovatelná zadní sedadla a vyklápěcí stolečky. Bezpečnost pak hlídá hromada jízdních asistentů. Největším plusem je pak komfortní jízda a možnost spolehnout se na pohon všech kol. Cena testovaného modelu ve vyšší výbavě byla 1 100 990 Kč, Allspace však startuje už na částce 689 tisíc. Základní Kodiaq je pouze o 14 tisíc dražší.



Komentáře

Hlavní zprávy

Sloupek Ondřeje Šteffla: 4+3=8

Ondřej Šteffl
vydáno 23. dubna 2018  13:13

Tři a čtyři je osm, řekne dítě. Vy mu můžete prostě sdělit, že přece tři a čtyři je sedm, ať se to naučí. Anebo můžete dát dítěti možnost se opravit.  celý článek

Dopravní nehoda každých pět minut

Smrtelná nehoda řidiče BMW na D11
vydáno 23. dubna 2018  11:53

Na celém území Česka šetřila dopravní policie v loňském roce celkem 103 821 dopravních nehod. To znamená více než 284 nehod každý den. Jedna nehoda...  celý článek

WC v obchodních centrech opět zavádějí poplatky

Toalety v obchodním centru Quadrio
vydáno 23. dubna 2018  9:54

Za deset korun si nově odskočíte na Národní třídě. Na Smíchově naopak opět zadarmo. Zlepšení služeb zákazníkům, vyhnání bezdomovců i drogově závislých,...  celý článek

Viadukt svá tajemství zatím skrývá

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu
vydáno 23. dubna 2018  7:51

Nabízíme pohled do míst, kam se dostane jen málokdo. Doslova jsme kráčeli dějinami. Málokterá dopravní komunikace přitahuje pozornost jako Negrelliho...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám