"U stanice metra Veleslavín se bude realizovat pouze povrchový autobusový terminál v rozsahu schváleném platným stavebním povolením," píše se v dokumentu, který projednávala rada hlavního města.
Město zvažovalo, že u stanice vybuduje několikapatrový parkovací dům fungující jako záchytné parkoviště P+R (Park and Ride) pro zhruba 600 automobilů a několik desítek autobusů. Dům měl nahradit původně plánovaný terminál u zastávky Dlouhá míle, ke které se ale metro nakonec stavět nebude. Prodloužený úsek metra A totiž skončí v Motole namísto dříve plánované trasy vedoucí až na letiště v Ruzyni.
Ušetřené miliony půjdou na trasu metra D
Na přípravu obří verze terminálu měl magistrát připraveno na rok 2013 částku 50 milionů korun. Tyto peníze nyní půjdou na přípravu výstavby trasy metra D z Pankráce do Písnice. Nová podoba terminálu bude financována z rozpočtu výstavby prodloužené trasy A do Motola. Upravená verze terminálu by měla být zprovozněna současně s prodlouženým úsekem metra, jehož otevření je plánováno na druhou polovinu roku 2014.