metro.cz

Počasí v Praze

-8 °C / 0 °C

Sobota, 24. února 2018. Svátek má Matěj.
Obyvatelé už od loňského dubna protestují proti navýšení autobusové dopravy na...
Dalších 5 fotografií v galerii
Obyvatelé už od loňského dubna protestují proti navýšení autobusové dopravy na Ládví. | foto: Marek Hýř, Metro.cz

Obyvatele Ládví ruší autobusy. Zkušební provoz tu zůstal nastálo

25. ledna 2016  12:12 Marek Hýř Metro.cz
Sepsali petici, zablokovali ulici, odeslali desítky stížností. Vše bylo marné. Iniciativa Ládví není autobusák do světa křičí, že ukončení autobusových linek z Mělnicka a Neratovic je pro ně horor.

Tak šel čas

Loni v dubnu začalo na Ládví denně zastavovat zhruba o 100 autobusů víc než před dopravní změnou.



  • Okamžitě po integraci vznikla na protest proti autobusům petice. Ta byla s 4015 podpisy v květnu 2015 odevzdána magistrátu.
  • V listopadu 2015 iniciativa Ládví není autobusák provedla dopravní blokádu.
  • Dnes se zástupci Ropidu, magistrátu a Prahy 8 sejdou k debatě s občany Ďáblic.

Uklidnit obyvatele Ďáblic měla studie ČVUT. Ta tvrdí, že ukončení linek PID u Ládví je v pořádku. „Není proto důvod cokoliv měnit,“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Kritizované změny dopravy měly být jen dočasným řešení, fungují přitom už deset měsíců a zřejmě i nadále budou. Zmíněná studie proto iniciativu spíš ještě víc rozezlila.

„Přestože je v ní řečeno, že Ládví je kapacitně nedostačující, stejně je označeno za nejlepší variantu,“ kritizuje dokument Lucie Vélová, mluvčí Ládví není autobusák. Ta navíc tvrdí, že se studie nevěnuje možnosti rozdělení linek mezi Ládví a Letňany. „Vůbec nezohledňuje ekologické či urbanistické hledisko a nepředkládá ani žádný výhled do budoucnosti,“ říká Vélová.

Fotogalerie

Ropid svůj dokument brání. „Studie hodnotila vliv na životní prostředí včetně působení na přilehlou zástavbu či požadavky na parkování, zájmy cestujících i zájmy městské části či magistrátu u všech variant ukončení autobusů,“ uvedl na dotaz Metra mluvčí Ropidu bez upřesnění, o které zájmy přesně jde. Nějakých změn se se však obyvatelé Ďáblic přece jen dočkají.

„U stanice metra Ládví a na větší části Střelničné ulice je nutné řešit například bezpečnost chodců. Proto bychom tu chtěli například upravit dopravní značení nebo snížit povolenou rychlost,“ uvedl Drápal.

Dnes se ve kulturním domě v Ládví koná veřejná beseda, která má studii představit. Zároveň by měl být téma debaty i budoucí rozvoj. „Řeč bude například o prodloužení tramvají do Bohnic i za hranice Prahy do Odolena Vody či Líbeznic,“ uvedl mluvčí Ropidu.



Komentáře

Hlavní zprávy

Politoložka Dvořáková: Naši politici nejsou nemravnější než ti na Západě

Politoložka Vladimíra Dvořáková
vydáno 23. února 2018  14:44

Vladimíra Dvořáková patří k nejvyhledávanějším odborníkům na českou politickou sféru. Učí politologii na Vysoké škole ekonomické v Praze. Bez jejího...  celý článek

Sloupek Tomáše Hauptvogela: EU S „díky“!

Tomáš Hauptvogel
vydáno 23. února 2018  13:13

Vítejte v reálném světě po 25. květnu tohoto roku.   celý článek

Místo zahrádek mají na Jenerálce být domy

Zahrádkářská kolonie Jenerálka
vydáno 23. února 2018  10:30

Ze zachování ohrožených zahrádkářských osad profitují místní i hlavní město.  celý článek

Únor 1948. Dějiny bez osobní emoce se stávají jen učivem

Plakát k Vítěznému únoru 1948
vydáno 23. února 2018  8:53

Před sedmdesáti lety provedli českoslovenští komunisté puč. Když se ale dnes zeptáte na ulici mladých lidí, co jim říká 25. únor 1948, někteří si vůbec...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám