Stavbu plánuje magistrát. Prodloužená tramvajová trať má vést od smyčky Divoká Šárka krátce ulicí Evropská, dále ulicí Vlastina, podél ulice Drnovská a ukončena má být obratištěm u křižovatky ulic Drnovská - Dědinská. "Nesouhlas se záměrem či přímý požadavek posuzovat záměr podle zákona je obsažen ve všech vyjádřeních veřejnosti," píše se v dokumentu.
Přibude křižovatek i hluku
Podle obyvatel představuje návrh necitlivý zásah do okolí ulic U Silnice, Navigátorů a Pod Cihelnou. Záměru vytýkají, že ubudou parkovací místa. Problematické je podle lidí i zaslepení ulice Vlastina pro osobní automobily a vznik dvou nových světelných křižovatek v ulici nebo výstavba propojení od křižovatky ulic Navigátorů a Letecká směrem na Evropskou.
Výhrady k projektu mají i úředníci, kteří jej posuzovali v rámci EIA. "Vlastní provoz tramvajové trati nepředstavuje žádný zdroj znečištění ovzduší, záměr však bude zdrojem hluku," píše se v materiálu. Kromě stavby trati se změní dopravní režim v oblasti a samotná výstavba ovlivní kvalitu ovzduší a způsobí hluk. "Příslušný úřad proto považuje za nezbytné podrobně zhodnotit vlivy na ovzduší, akustickou situaci a z toho vyplývající vlivy na veřejné zdraví. Patřičnou pozornost je třeba taktéž věnovat vibracím," píší úředníci magistrátního odboru životního prostředí, kteří materiál vypracovali.
Nová trať má měřit 2,1 kilometru
Součástí stavby nové trati je rekonstrukce té nynější na Evropské mezi smyčkou Divoká Šárka a samotnou stavbou. Novostavba tramvajové trati má měřit 2,1 kilometru, délka rekonstruovaného úseku je 270 metrů. Trať má mít pět párů nových bezbariérových zastávek. Pracovní názvy zastávek jsou Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště Na Dědině, Ciolkovského a Dědinská. Trať by měla být dokončená a zprovozněná v srpnu 2016. V návaznosti na rozšíření tramvajové dopravy bude redukována doprava autobusy. Cena nové trati v dokumentu není uvedena.