Pokud dokončení vnitřního městského okruhu Prahy schválí její zastupitelé, stavět by se mohlo začít v roce 2023. Posvěcení ale okruh dostane nejdříve na jejich listopadovém zasedání, tedy po volbách. Ačkoliv se opozice na včerejším zastupitelstvu snažila, radní zde schválili pouze zpracování změny územního plánu pro okruh. To potrvá dva až tři roky, bez ní nelze stavět.
„Vedení Prahy naprosto rezignovalo na jakýkoli vývoj v metropoli a Praha kvůli němu pouze stagnuje,“ říká opoziční zastupitel za TOP 09 Jiří Nouza.
Zadání zakázky na projekční práce se zatím podařilo odklepnout pouze na úterní radě. Trasa, preferovaná ČSSD a hnutím ANO, se skládá ze tří úseků. Prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Ve druhém úseku mezi Balabenkou a Štěrboholskou bude jeden tunel. Třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka, kde by tunel měl 865 metrů. Zvolí-li město tuto variantu, mohlo by získat v roce 2021 územní rozhodnutí. „Návrh prošel s podporou všech stran. Má také platný posudek vlivu na životní prostředí,“ dodává radní pro dopravu Petr Dolínek.
Trojkoalice tuto variantu odmítá kvůli ceně. Sama nabízí alternativu. Ta by vedla hlavně po již existujících silnicích, a to Povltavskou a Průmyslovým polookruhem. Studie má být hotova v polovině příštího roku.
Městský okruh
|