metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 28 °C

Sobota, 21. dubna 2018. Svátek má Alexandra.
Plně funkční interiér, žádné designové výstřelky
Další 4 fotografie v galerii
Plně funkční interiér, žádné designové výstřelky | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Test: Optima GT honí celé stádo koní

27. srpna 2017  10:41 Petr Holeček Metro.cz
Nejen krásně vypadá, ale krásně i jezdí. Tohle hot-kombi má 245 koní!

Optima Sportswagon, zkráceně SW. Korejská automobilka Kia už dávno nemá v nabídce jen kombíky modelu cee’d. Optima je větší a praktická: v základu se chlubí objemem kufru 552 litrů, což je o 42 litrů více než u sedanu.



Fotogalerie

K tomu lze uvnitř vytvořit dlouhou ložnou plochu bez schodů. Takže je to nejen praktické auto na fesťáky, když v něm potřebujete neplánovaně přespat, ale i pro rodinné účely. Převézt lednici není problém. Potíže nastanou, když ji povezete v námi testované ostré verzi tohoto kombíku. Zkratka GT znamená, že ji v zatáčkách oboucháte. Abyste nám rozuměli – auto pohání benzinový čtyřválec 2.0 T-GDI s výkonem 180 kW a točivým momentem 353 Nm. To je na rodinný kombík dost.

Rychlosti lze v Optimě GT sázet pádly pod volantem, šestirychlostní automat s hydrodynamickým měničem funguje dobře, jen občas čekáte na další stupeň déle, než kdybyste řadili sami. Trochu otravně působí Active Sound System, který umocňuje zvuk motoru, ale lze ho ztlumit. Navodit atmosféru osmiválce totiž opravdu není práce pro nějaký reprák.

Oproti klasické verzi má pak verze GT větší brzdové kotouče s vnitřním chlazením, také tužší tlumiče pro agilnější jízdu a další úpravy.

Kia třeba tvrdí, že GT naladila tak, aby bylo „zatáčivější“. A to díky speciálnímu nastavení stabilizačního systému, který nechává řidiči před zásahem více prostoru. Bohužel jsem neměl možnost porovnat GT s klasickou optimou, ale můžu říci, že zábavy při řízení si lze užít dost. Auto se nebojí zatahovat až do vysokých otáček a i kolem šesti tisíc má síly na rozdávání. Nejlépe mu je na dlouhých přejezdech na dálnici, kde díky kvalitě odhlučnění a pohodlnému podvozku necítíte, že jedete vysoko nad zákonnou hranicí.

Kia v této generaci optimy ušla dlouhý kus cesty a její ostrá verze GT rozhodně stojí za povšimnutí. Cena není ni- kterak nízko, bez dvacetikoruny milion. Základ je přitom už za 350 tisíc korun. Zkuste se v ní projet!



Komentáře

Hlavní zprávy

Už nejsem tolik paličatá, usmívá se Barbora Poláková

Barbora Poláková na cenách Anděl (20. března 2018)
vydáno 21. dubna 2018  14:52

Ještě před samotným vydáním svého očekávaného druhého řadového alba ZE.MĚ si Barbora Poláková odnesla Cenu Anděl 2017 za klip k prvnímu singlu Po válce a...  celý článek

Orloj bez lešení i Blob má Praha jen z kostek

Redaktoři Metra na výstavě lega v centru Prahy.
vydáno 21. dubna 2018  11:54

Třicítku propracovaných lego staveb si lze prohlédnout na výstavě. Kaplického Chobotnice, jež měla stát na Letné, Tančící dům, Chrám sv. Víta nebo již...  celý článek

Pět moderních novinek, které v běhání momentálně frčí

Běhání je stále populárnější.
vydáno 21. dubna 2018  9:57

Běhání v Česku zažívá už několik let velký boom. K malému výklusu nepotřebujete balon, hřiště nebo spoluhráče. Stačí chuť, trenky a tenisky. Aktuální...  celý článek

Stres nakonec „sejme“ všechny

(Ilustrační snímek)
vydáno 21. dubna 2018  5:55

Nervy na pochodu. Nejčastější manažerské selhání, které oslabí psychické zdraví lidí.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám