„Na celkové ploše 15 700 metrů čtverečných nabídneme více než devadesát obchodních jednotek, ale také 5500 metrů čtverečných kancelářských prostor. Celý koncept je zaměřen mimo obvyklé kategorie zejména na jídlo, zábavu a služby zákazníkům. Orientuje se ale také na podporu byznysu a podnikání. Třetí a čtvrté patro budovy zaujímají moderní kancelářské prostory s velkorysými střešními terasami, vlastním vstupem a recepcí,“ říká manažerka centra Anna Pucová.
Součástí centra bude také podzemní parkoviště s kapacitou pět set parkovacích míst. Až 150 z nich chce jeho vedení pronajímat za zvýhodněnou cenu k nočnímu parkování rezidentům Prahy 7. Podle zjištění deníku Metro má jít o dvacetikorunu za noc. Abonenti zde budou teoreticky moci měsíc stát za tři a půl tisíce. Běžný zákazník zde bude mít dvě hodiny parkování zdarma. „Každá další hodina stojí padesát korun,“ uvádí centrum na svých webových stránkách.
Centrum Jiřího Káry
|
Zákazníci, kteří auta nemají, budou moci do centra Stromovka dojet novou autobusovou linkou číslo 156. Tu pro centrum přichystal přímo dopravní podnik. „Svoji činnost zahájí v den otevření,“ dodává Pucová.
Podle místostarosty Prahy 7 Ondřeje Mirovského, který si o stavbě v Holešovicích povídal s deníkem Metro před zhruba měsícem, se vedení centra snaží vychovat zákazníky k tomu, aby nechávali automobily doma. Není však zdaleka jisté, zda tu v budoucnu nedojde k drobným změnám uspořádání například okolních křižovatek. Dopravní zátěž je zde totiž značná i bez dalších motoristů. Obchodní centrum je také jedním z hlavních důvodů, proč zde před časem vzniklo kontroverzně přijaté rozdělení nedaleké křižovatky ve Strojnické ulici. „Nic tu není umístěno na pevno. Sloupky ani žulové kostky, “ nechal se slyšet Mirovský.
Protože se bude obchodní centrum orientovat hlavně na každodenní nákupy místních obyvatel, mají se zákazníci rekrutovat z okolí pracovišť či z těch, kteří danou lokalitou projíždějí do práce. Centrum má tak podle jeho zastánců dopravu zvýšit jen v řádu jednotek procent.
Stavbu původního Paláce Stromovka dle mínění místních obyvatel i části politiků značně poškozovala vzhled této části města. Praha 7 proto v minulosti vedla s majitelem budovy – společností Lordship spory. Ten poté projekt upravil. Kritizovanými prvky byly například nedostatečně výdechy na střeše či přesahování stěn budovy do chodníku.