metro.cz

Počasí v Praze

17 °C / 31 °C

Čtvrtek, 21. června 2018. Svátek má Alois.
Subaru Impreza. BiLED přední světlomety se automaticky natáčí v zatáčce.
Další 2 fotografie v galerii
Subaru Impreza. BiLED přední světlomety se automaticky natáčí v zatáčce. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Pějme ódu na podvozek

17. února 2018  13:12 Petr Holeček Metro.cz
Impreza dostala na kapotu razítko potvrzující, že dál zůstává kultem!

Známý model Impreza japonské automobilky Subaru se nečekaně vrátil do Evropy. Asi hned neutrhne první příčky prodejů v kompaktním segmentu, i vzhledem k tomu, že dodávky nových subaru do Evropy váznou, ale i tak by ho zákazníci při výběru neměli přehlížet – je to totiž dost zajímavý kousek.



Před čtyřmi lety byla impreza stažena z českého trhu s tím, že se už nevrátí. Osud ale naštěstí zamíchal kartami, a přesto před námi stojí hatchback postavený na zcela nové platformě – má tužší karoserii a z japonských i evropských crashtestů si odvezl skvělá hodnocení. Vypadá moderně, má krásné světlomety, ale nechce nijak vyčnívat. I to, že designéři zůstali spíše při zemi, mu může nahnat body.

Fotogalerie

První, co vás překvapí, když do imprezy nastoupíte, je moderně vypadající přístrojová deska. Interiér je povedený, působí díky různým kovovým prvkům svěže, navíc veškeré ovládání je pěkně po ruce. Infotainment se ovládá intuitivně, jen občas měla navigace problémy trefit silnici, ale věřím, že by to vyřešila aktualizace podkladů.

Druhé překvapení – kolik je tu místa na nohy spolujezdců v druhé řadě, paráda! Zajímavé je umístění vnějších zpětných zrcátek. Jsou řidiči o něco blíže a v mém případě jsem musel možná až moc natáčet hlavu, abych si obrázek za sebou prohlédl. Svůj důvod to má, Subaru se totiž snažilo minimalizovat veškeré slepé úhly, takže se i díky určitému posunu zrcátek můžete dívat lépe do boku při zatáčení.

Impreza ale vyniká i dalšími bezpečnostními prvky – tuhá karoserie a níž položené těžiště vozu se hodí při vyhýbacích manévrech, plechy a rám lépe vstřebávají energii při nárazu a pak jsou tu řidičovy druhé oči, systém Eyesight pracující se dvěma kamerami, který hlídá cestu před vámi a upozorňuje na možné překážky.

Co se týče motorů, moc na výběr není. K mání je čtyřválcová zážehová šestnáctistovka (114 k) nebo stejně stavěný dvoulitr (156 k). Ten jsme také v testu vyzkoušeli. Měl trochu vyšší apetit, ale v zásadě fungoval dobře. Slušela by mu však větší míra porozumění s variátorovou převodovkou Lineartronic, která ho při přeřazování během akcelerace nechává zbytečně vytáčet a drží zbytečně pod krkem. Poklonu si ale zaslouží tužší podvozek, který společně s elektronikou přibrzďující vnitřní kola v zatáčce a symetrickým pohonem všech kol umí vdechnout autu parádní sportovnost. Cena nové imprezy startuje na částce 560 tisíc korun.



Komentáře

Hlavní zprávy

Problém Čechů: roste „sendvičová generace“

Ilustrační snímek
vydáno 21. června 2018  11:55

Těch, kteří musí dělit svůj čas mezi své děti a rodiče, přibývá.  celý článek

Národní zemědělské muzeum chystá slavnost

Do programu je zařazena i ukázka výcviku dravců.
vydáno 21. června 2018  9:45

Na dvorku na Letné bude zábavná a naučná akce věnovaná lesu a dřevu.  celý článek

Češi začali školit Číňany

Policejní vrtulník EC-135 využívaný pro leteckou záchrannou službu pro Prahu a
vydáno 21. června 2018  8:33

Výcvik zdravotníků z čínských měst probíhá v Praze.  celý článek

Zachraňme dinosaury! Ať můžeme natočit trojku

Jurský svět: Zánik říše přináší pěkný hollywoodský standard.
vydáno 21. června 2018  7:29

Druhé, o něco méně nápadité pokračování Jurského světa startuje dnes v českých kinech.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám