„Na Rajské zahradě by mohla vlaková stanice vyrůst již za tři roky. Právě se připravuje potřebná dokumentace. V plánu jsou také nové zastávky v Hostavicích, na Jahodnici nebo v Jiráskově čtvrti,“ vysvětloval hloučku místních, jež pevně svírali koláčky a kávu, Vilgus. Někteří o připravovaných novinkách slyšeli vůbec poprvé. „Za tři roky říkáte. To by nám dost ulehčilo cestování,“ divil se asi pětatřicetiletý muž.
Cílem radnice je podpořit rozvoj železniční sítě na čtrnáctce tak, aby množství zastávek a intervaly na železnici připomínaly německé a švýcarské vzory. Do stejné akce se včera v rámci akce s názvem Snídaně na nádraží pustily také další městské části, a to na nádražích v Satalicích, Čakovicích a Kbelích.
„Já si dám jen kafe, jsem totiž bezlepkovej,“ nechal se do hloučku v Kyjích nalákat také pětadvacetiletý celiak.
Nové zastávky chystají radnice ve spolupráci se správcem železnice, magistrátem a organizátorem dopravy v hlavním městě – Ropidem. Pražské železniční tratě jsou podle odborníků v posledních letech vytížené na maximum a nové spoje není kam přidávat. Praha se má proto do roku 2030 proměnit v metropoli vlaků. První na řadě mají být právě tratě na východě Prahy. „Všichni víme, že se vlakem po Praze cestuje nejrychleji,“ žertuje Vilgus.
Železnice potěší fandy fotbalu
|