Více než šedesát tisíc aut denně vyjede z tunelu Blanka přímo na Pelc Tyrolku, zhruba polovina z nich pak zamíří přímo do ulice V Holešovičkách, kam se tak bude muset vměstnat více než 90 tisíc aut denně. Takový scénář nastane ve chvíli, kdy se otevře právě budovaný tunelový komplex Blanka. "S nadsázkou říkám, že tunel Blanka je fajn, ale má jednu chybu – nemá konec," říká náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek.
Na pokračování tunelu Blanka nejsou peníze. Projekt tak zatím zůstane na papíře.
Problematickou situaci má vyřešit navazující tunel, který propojí Tróju s Jižní spojkou. Na ten však město nemá peníze. Aby se k tomu mohlo vůbec začít stavět, musí být nejprve zprovozněn silniční okruh mezi Prahou 6 a Prahou 8 přes Suchdol a Dolní Chabry. "Rozhodně odmítám čekat 15 nebo 30 let, až se podaří navazující tunel podle územního plánu postavit," vysvětluje Nosek.
Blanka II
|
Problém může být vyřešen do pěti let
Aby byl co nejrychleji umožněn plynulý provoz automobilové dopravy z Pelc Tyrolky, uvažuje město zkapacitnit ulice V Holešovičkách, Liberecká, Kbelská a Průmyslová. Právě tyto ulice by totiž mohly plnit funkci alternativní trasy městského okruhu. V současné době však tato trasa nedokáže pojmout takový počet automobilů, se kterým se počítá po roce 2013 po zprovoznění tunelu.
Aby zde nevznikaly dlouhé kolony a auta rychle projela na Jižní spojku, musí město provést tři klíčové stavby. První z nich je přestavba křižovatky ulic Průmyslová a Poděbradská na mimoúrovňovou. Stejná změna pak čeká také křižovatku ulic Kbelská a Kolbenova. Největší změna by pak nastala v ulici V Holešovičkách.
Do šesti let by mohlo být vše hotovo
"V ulici V Holešovičkách svedeme naprostou většinu aut pod zem. Pod současnou silnicí vznikne tunel se čtyřmi pruhy, na povrchu zůstane jen cyklostezka, jeden pruh pro auta a z dnešní dálnice se tak opět stane městská třída," říká Nosek.
Podle Noska by alternativní řešení městského okruhu vyšlo zhruba na 7 až 9 miliard korun. Pokud by vše dopadlo podle plánů, do pěti let by mohla být alternativní trasa městského okruhu dokončena a město by tak podle Noska mohlo začít pracovat na regulaci dopravy v centru metropole zavedením mýtného či jiným způsobem.