|
Podle vedení radnice se všechny zúčastněné strany shodly na tom, že je nezbytné budoucnost chátrajícího areálu vyřešit co nejdříve. "Z hlediska městské části je podstatné, aby ten pozemek nezůstal ležet ladem a nepředstavoval pro obyvatele bezpečnostní riziko," řekl mluvčí Prahy 3 Jan Sotona s tím, že další kroky se budou řešit až poté, co ministryně vydá pravomocné rozhodnutí.
"Doprava se má přizpůsobovat městu, a ne město dopravě. Tady se nemusí bourat kvůli dopravě, tady je problém, kdo zaplatí tu případnou rekonstrukci," míní odborný poradce města a architekt Ivan Vavřík.
Rekonstrukce nádraží, včetně sanace pozemků, by si podle Vavříka vyžádala investici ve výši minimálně pěti až osmi miliard korun. "Ve srovnatelných případech v Evropě, kde se nádraží celkově zrenovovala se tato částka pohybuje dokonce v řadech desítek miliard," dodává mluvčí Sotona.
Nákladové nádraží Žižkov potřebuje nutně rekonstrukci.
Ministryně Hanáková ale zatím odmítla předjímat, jak ve věci nakonec rozhodne. Verdikt by podle ní ale mohl padnout v horizontu několika týdnů.