„Abychom mohli zjistit, co se stalo, musíme provést znalecké posudky. Proto muselo být zahájeno trestní řízení,“ vysvětlil Hulan. Policisté ohledali místo nehody celkem třikrát a zajistili součástky eskalátoru.
Budou se eskalátory muset vyměnit?
Podle výsledku znaleckých posudků může policie buď případ dál vyšetřovat jako obecné ohrožení, nebo ho překvalifikovat na ublížení na zdraví, pokud by se nehoda stala něčí nedbalostí, nebo někdo pojízdné schody poškodil úmyslně. Pokud zjistí, že se jednalo o technickou závadu, kterou nemohl nikdo ovlivnit, případ odloží.
Situací se zabývá také Drážní úřad. „Vyžádali si od firmy KONE dokumentaci a chtějí si ji překontrolovat,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Jaroslav Ďuriš. Pokud úřad rozhodne, že se eskalátory nemohou dál používat, bude nutná jejich výměna.
Zničená součástka měla vydržet 25 let
Eskalátory jsou různé
|
„Závadu způsobila špatně dodaná součástka uvnitř pohonu pěti eskalátorů instalovaných ve stanici metra Můstek. Tyto součástky byly dodány subdodavatelem společnosti KONE, nicméně KONE přebírá plnou zodpovědnost za své dodávky,“ uvedla společnost v tiskovém prohlášení. „Jedná se o bezúdržbový díl, který měl vydržet 25 let. A eskalátor se měnil před sedmi,“ dodal k nehodě na Můstku šé DPP Ďuriš.
Kvůli nehodě byly odstaveny eskalátory v zastávkách Hlavní nádraží, Florenc, Můstek a Náměstí Republiky, ale stanice zůstaly přístupné jinými schodišti. Zkontrolovaných bylo také 12 strojů stejného výrobce na stanici Staroměstská, minulý týden v pátek byly odstavené na 17 hodin. Kontrola ale ukázala, že jsou v pořádku.