"V příštích letech bude třeba rekonstruovat až 62 kilometrů tramvajových tratí," řekla Řehková. Mezi nejhorší úseky patří třeba tratě v centru a širším centru Prahy. Podle dopravního podniku zejména v ulicích Jindřišská, Štefánikova, Bělehradská nebo na Karlově náměstí, v dobrém stavu není ani trať v Průběžné v Praze 10.
Betonové panely se do Prahy dostaly z Budapešti
Opravuje se stále
|
"Obecně jsou ve špatném stavu tratě vybudované technologií BKV, které stárnou rychleji než tratě vybudované jinými technologiemi," uvedla Řehková. BKV jsou speciální betonové panely s rýhami pro kolejnice, které nahrazují pražce. Poprvé je použil maďarský dopravní podnik v Budapešti. V Praze se objevily v roce 1977 v Dělnické ulici v Holešovicích.
Na kolik by se vyšplhaly celkové náklady na opravu, nechce dopravní podnik sdělit. Cena prý závisí na mnoha okolnostech a u každého opravovaného úseku je jiná. "Cena závisí na situaci na stavebním trhu. Momentálně panuje velmi konkurenční prostředí. To se kromě příznivé ceny projevuje i negativně, a to častým odvoláváním neúspěšných uchazečů, které vede k oddalování staveb a narušování koordinace stavební činnosti," uvedla Řehková.