Nápis má v češtině a angličtině turisty upozornit, že se nacházejí v rezidenční oblasti, kde se nesmí na veřejnosti pít alkohol. Takové lokality určuje vyhláška hlavního města, podle kritiků o ní ale cizinci nemají povědomí a nevědí, že dělají něco nezákonného. Praha 1 si pronajala od společnosti Eltodo 20 reklamních nosičů umístěných na lampách veřejného osvětlení například v Dlouhé nebo Kozí ulici. Za měsíční pronájem a instalaci zaplatí asi 20 tisíc korun.
Turisté nafasují upozornění, kde se nesmí opíjet
Ruku k dílu přidají i provozovatelé
|
Podle Solila jde o dočasné opatření. V budoucnosti by upozornění mohla být umístěna například na sloupech pouliční navigace pro turisty nebo na veřejném osvětlení, kde nejsou reklamy. K tomu ale radnice potřebuje povolení památkářů. Městská část chce také připravit mapu Prahy, kterou by si turisté mohli vzít například na letišti nebo hotelech. Obsahovat má turisticky zajímavé lokality, sídla ambasád, policie nebo nemocničních zařízení, ale také informace o zónách, kde se nesmí pít v ulicích alkohol. Varovat také bude před místy s velkým výskytem kapsářů.
Hluk v historickém centru metropole se stal v Praze 1 hojně diskutovaným tématem. Obyvatelé některých ulic, na kterých jsou desítky barů a nočních podniků, si stěžují na neustálé rušení nočního klidu. Radnice poté oznámila, že se pokusí prosadit vyhlášku, která by umožnila stanovit zavírací hodinu v rezidenčních zónách na 22 hodin. Záměr vyvolal kritiku, městská část poté své prohlášení zmírnila. Omezení otevírací doby by podle ní bylo pouze krajním řešením v případě, že by nepomohla další opatření.