Čtvrtá městská část počítá se tavedením parkovacích zón v okolí stanic metra. S návrhem na posledním jednání souhlasili zastupitelé městské části. Podle opozice by zóny měly vzniknout na celém území, jinak prý automobily zahltí starý Spořilov, Braník a Podolí. Podle dřívějších informací by zóny mohly být uvedeny v život na přelomu let 2013 a 2014. Návrh bude muset schválit hlavní město.
Zóny by měly být zhruba v půlkilometrovém okruhu kolem stanic metra a v některých dalších zatížených oblastech. Opozice ale kritizuje to, že radnice se zónami nepočítá v okolí stanice metra Roztyly, která sice leží v Praze 11, ale okolí zasahuje na území Prahy 4.
Podle zastupitele Petra Štěpánka budou řidiči k odstavení aut využívat ulice starého Spořilova. "Zastupitelé městské části udělali ze starého Spořilova neplacený Park and Ride pro stanici metra Roztyly.
Stejným způsobem bude znevýhodněn Braník a Podolí, kam teď budou dojíždět lidé z jižních předměstí Prahy 4," uvedl Štěpánek. V Braníku a Podolí je totiž možné pohodlně přestoupit na tramvaj číslo 17, která má ve špičce zhruba čtyřminutové intervaly.
Nejhorší je parkování v Nuslích a Michli- Praha 4 si už dříve nechala zpracovat studii, která zmapovala parkování na celém území městské části. Ze studie vyplynulo, že nejhorší situace s parkováním je v současnosti v Nuslích a Michli. Zhruba čtvrtinu parkujících tam přes den tvoří lidé, kteří v městské části nebydlí, ale pracují.
- Přestože součástí mnohých administrativních a komerčních center jsou podzemní garáže, zaměstnanci parkují v ulicích Prahy 4, čímž chtějí ušetřit na pronájmu garáží. Problémem je také živelné parkování v okolí stanic metra, ke kterým dojíždějí jak Středočeši, tak Pražané ze vzdálenějších oblastí.
- Návrh parkovacích zón si tento týden schválili také zastupitelé v Praze 8.
- V současnosti parkovací zóny fungují v Praze 1, 2, 3 a 7. Do systému je začleněna také část území v Praze 16 a 22. Příští rok by se měly rozšířit na Jarově v Praze 3 a dále na části Prahy 5, 6 a 11.
|