metro.cz

Počasí v Praze

16 °C / 29 °C

Čtvrtek, 20. září 2018. Svátek má Oleg.
Vizualizace rychlodráhy
Další 4 fotografie v galerii
Vizualizace rychlodráhy | foto: Praha-kladno.cz

Praha 6 chce železnici na letiště v tunelu

25. června 2015  18:55 ČTK
Vedení Prahy 6 bude žádat, aby trať z Masarykova nádraží na letiště vedla v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem v tunelu. Původní projekt s plně zahloubenou variantou nepočítá. Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) by taková stavba byla o 3,3 miliardy korun dražší.



Aktuálně se předpokládané náklady pohybují mezi 18 a 22 miliardami korun. Podle ministerstva dopravy je potřeba brát ohled právě na ekonomickou stránku věci.

„S ohledem na historii projektu, na znalost místních poměrů a stav přípravy považujeme za nejvhodnější plně podpovrchovou variantu,“ uvedla místostarostka Prahy 6 Petra Kolínská (SZ).

Zastupitelé zároveň žádají, aby SŽDC začala prioritně stavět úsek mezi Veleslavínem, letištěm a Kladnem. „Navíc chceme architektonickou soutěž na vzhled zastávek a pracovní skupinu Prahy a Středočeského kraje, která by řešila systém záchytných parkovišť,“ doplnila.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) nedávno uvedl, že přes Dejvice by mohla vést částečně zahloubená trať.

Správa železnic nepočítá s podpovrchovou tratí

Aktuální projekt počítá se zahloubením v úseku přes Stromovku. Pod povrchem by měly být i stanice Dejvice a Veleslavín. „SŽDC v současné době nepreferuje plně podpovrchové vedení trati, zejména z důvodu nízké ekonomické efektivity,“ uvedl nedávno mluvčí společnosti Jakub Ptačinský.

„Podpovrchová varianta v porovnání s variantou částečně povrchovou nepředstavuje termínový posun pro zahájení stavby, a to ani negativní ani pozitivní,“ doplnil.

SŽDC prý dokončuje studii proveditelnosti, kterou bude následně schvalovat ministerstvo dopravy. Podle dřívějších informací by se tak mělo stát na podzim. Stavba by měla být hotová do konce roku 2023, kdy se uzavírá program Doprava 2.

Jde hlavně o peníze

„Při přípravě projektu se budeme snažit vyjít Praze 6 vstříc, musíme ale brát v úvahu náklady, které si tato varianta vyžádá,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Konkrétní podobou spojení se bude ještě zabývat centrální komise ministerstva dopravy, která definitivní podobu spojení vybere.

Důležité je, aby vyšla studie ekonomické efektivity. Pokud by se totiž náklady na stavbu v požadovaném čase nevrátily, ČR by mohla přijít o dotace z EU, které jsou pro stavbu spojení klíčové, dodal mluvčí.



Komentáře

Hlavní zprávy

Čeští senioři objevují kouzlo nákupu přes virtuální obchody

Ilustrační snímek
vydáno 20. září 2018  14:20

Mléko, vody, pečivo, ovoce a zelenina, to vše už Češi nakupují bez obav přes internet.  celý článek

Čistička špinavé vody za 6 miliard zahájila provoz

Primátorka Adriana Krnáčová v nově čističce na Císařském ostrově.
vydáno 20. září 2018  13:14

Vodní linka vznikala na Císařském ostrově téměř tři roky.  celý článek

„Jsme hlasitější,“ lákají Mandrage na koncerty

Mandrage ve Foru Karlín
vydáno 20. září 2018  12:07

Jedna z nejúspěšnějších domácích kapel vyrazí na začátku října na své podzimní turné. Během dvou měsíců, při nichž navštíví patnáct tuzemských měst a...  celý článek

Sloupek Julie Červené: Dávej pozor!

Julie Červená
vydáno 20. září 2018  11:11

Se slovy „nebudeš mě bouchat, to se nedělá“ mu dávala na zadek, popisuje Julie Červená situaci ve svém sloupku.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám