"Hlavním cílem je ulevit dopravnímu uzlu I. P. Pavlova a mít za něj adekvátní zálohu. Křižovatka I. P. Pavlova, tedy křížení tramvají s magistrálou, je Achillovou patou pražské tramvajové sítě," řekl Hudeček. Tramvaje by podle Hudečkova návrhu jezdily z Vinohradské třídy do Vodičkovy a Jindřišské ulice.
Kvůli tomu ale bude nutné změnit územní plán. Hudeček proto zadal magistrátnímu odboru územního plánu, aby změnu připravil. Měla by být součástí čtvrtého balíku takzvaných celoměstsky významných změn územního plánu. Její příprava může trvat i dva roky. Tramvaje kolem Národního muzea na Václavském náměstí jezdily 96 let, v 80. letech minulého století byla trať zrušena.
Troleje vzhled náměstí kazit nemusí
S návratem tramvají ale nesouhlasí Praha 1. "Jsme zásadně proti," řekla mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková. Podle Prahy 1 by tramvajové troleje kazily vzhled náměstí. Zástupci Sdružení Nového Města pražského záměr města neodmítají, ale ani nejsou jeho zastánci. "Jsme k tomu neutrální. Myslíme si, že to není pro Václavské náměstí zásadní věc," řekl předseda sdružení Jan Adámek.
Podle něj není nutné na náměstí natahovat troleje, moderní tramvaje mohou mít napájení i z kolejnic. Sdružení by ale podle Adámka spíše uvítalo tramvajové propojení mezi Vinohradskou třídou a hlavním nádražím, a to Washingtonovou nebo Opletalovou ulicí. S tím ale zase nepočítá hlavní město.