metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 16 °C

Pátek 26. dubna 2024. Svátek má Oto

Praha chce přitáhnout hlavně „slušné turisty“ a zbavit se nálepky levné nálevny

  18:00
Pro návštěvníky se chystá kampaň o pravidlech a kultuře chování.
Do kampaně pro tuzemské turisty s názvem V Praze jako doma se zapojuje také známá kapela z Hanspaulky – Tata Bojs. | foto: PTC

Sami Pražané si ještě před covidem v centru města všimli tabulí s nápisy Enjoy Respect Prague, která turisty upozorňovala na to, kde se nacházejí a jak by se měli chovat. Často takové prosby nestačily, například Dlouhá a její okolí se po nocích stávaly jednou velkou párty zónou, turisté se opíjeli už od rána. Problémem byla koncentrace takových davů lidí, často i bez respektu k městské policii. Praha si celosvětově získala titul „nejlevnější nálevny v Evropě“ a začaly sem jezdit obrovské počty mladých lidí, kteří chtěli poznat, jak se dá v Praze zakalit. V centru se nyní hojně objevují „cannabis shopy“, které jsou ve světě známé tím, že v nich lze koupit marihuanu. Turisté však netuší, že konzumace i lehké drogy jsou v Česku zakázané, navíc se nechají lapnout do pasti. Žádnou látku THC neobsahují. Na tento trik upozornil nedávno také youtuber Janek Rubeš, který se od mladých cizinců dozvěděl, že se domnívají, že jsou lehké drogy legální, a ani netušili, že by mohli být podvedení.

Praha přesto věří, že se této nelichotivé nálepky zbaví a chystá na letošní turistickou sezonu nové kampaně – kromě zmíněné Enjoy Respect Prague také Stay in Prague, které cílí primárně na zahraniční a individuální cestovatele 35+ nebo rodiny s dětmi. „V kampani jasně motivujeme k návštěvě Prahy turisty, kteří zde utratí více peněz, objevují i místa mimo centrum a mají hlubší zájem o město,“ doplňuje František Cipro, šéf Prague City Tourism (PCT).

Kampaň Enjoy Respect Prague má vkusnou formou informovat o pravidlech a kultuře chování ve městě. Podle Jany Adamcové, místopředsedkyně představenstva PCT, je důležité, aby přijíždějící turisté respektovali a dodržovali místní pravidla. Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu podporující udržitelný cestovní ruch a přistoupilo k ní mnoho evropských metropolí.

Metropole se chce prezentovat i tuzemským turistům. Právě u Čechů je poslední dva roky na vzestupu. Podle loňských dat tvoří čtvrtinu všech návštěvníků. Město na kampaně vyčlenilo 15,4 milionu korun. Část těchto peněz chce získat z výběru poplatku za jejich pobyt.

Autor: Marek Peška Metro.cz

Hlavní zprávy

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Dáte si lážo i plážo? Na kole za pivem, houpačkami, trampolínami i klobáskami

vydáno 25. dubna 2024  12:58

Vezměte děti na výlet v bezprostřední blízkosti Vltavy. Čekají na vás tři pecky, které jsou trochu gastronomické, trochu punkové a především velmi...  celý článek

Komerční sdělení

Město Split – 6 míst, které si užít v okouzlující Dalmácii

vydáno 26. dubna 2024

Chorvatsko je oblíbenou destinací a ročně láká spousty turistů. Čeká na vás spousta krásných míst, mezi jedno z těch nejoblíbenějších patří Split. Jde o...  celý článek

Komerční sdělení

Jak vybrat koberec do kuchyně, který doladí prostor

vydáno 26. dubna 2024

Kuchyně je pro mnoho z nás srdcem domova. Je to místnost, kde se setkáváme, vaříme a celkově trávíme spoustu času. Dlouho ovšem byla považována za...  celý článek