Z podkladů, která má ČTK k dispozici vyplývá, že ČKD Praha DIZ kvůli neuhrazeným fakturám hrozila zastavením prací a žalobou k rozhodčímu soudu. Zvolila by tak stejný postup jako stavební firma Metrostav, která na konci loňského roku kvůli dluhům ze stavby odešla a případ skončil u soudu. Praha celou dobu tvrdí, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Arbitři nakonec v dubnu rozhodli, že Metrostav musí stavbu dokončit do konce září. A Praha musí zaplatit více než čtyři miliardy.
"Postupovali jsme tak, jak by s největší pravděpodobností postupoval rozhodčí soud," uvedl k jednání s ČKD Praha DIZ Nouza. "Chceme předcházet škodám, které by nastaly v případě pozastavení stavby," doplnil. Z neveřejných podkladů pro jednání rady vyplývá, že by v takovém případě město přišlo o desítky až stovky milionů korun. Ve stejných materiálech se píše, že si ČKD Praha DIZ dodávkou technologií nutných pro provoz Blanky přijde na necelých šest miliard korun.
K rozhodčímu soudu půjde město i s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která je správcem stavby tunelu. Praha jí dluží kolem 200 milionů.