Návrh počítá se zavedením páteřní sítě autobusových a tramvajových linek a omezením souběhů. Nesouhlasí s ním mnohé městské části, podle odborníků k tomu nemá Praha vhodné podmínky, například dostatek preferenčních pruhů a semaforů.
Pražští radní změnu schválili na konci června, podle některých informací ale na ni neměli jednotný názor. Pražský primátor Bohuslav Svoboda si nechal k návrhu vypracovat oponenturu u dopravních odborníků z ČVUT.
Peníze se tím neušetří, říkají odborníci
Podle odborníků chybí pro páteřní autobusové linky v Praze vhodné podmínky, jako je dostatek preferenčních pruhů a semaforů. Na některých místech by tak linky mohly nabírat zpoždění a neplnily by úlohu páteřních linek.
Odborníci zpochybňují také výši očekávaných úspor. "Celý systém není primárně o penězích, úspory jsou příjemným vedlejším efektem," řekl Nosek, který změnu navrhl.
Kvůli diskusím Praha také dosud nezahájila informační kampaň, která by měla cestující s rozsáhlými změnami seznámit. Podle Noska se kampaň uskuteční v posledních dvou srpnových týdnech.