Festival se konal v polovině října na desítkách míst hlavního města. Třicítka autorů připravila projekce, světelné instalace a videomapping, kterým ozvláštnila známé budovy ve městě i veřejná prostranství. Festival chtěl podle pořadatelů představit Prahu jako místo, kde se díky moderním technologiím snoubí historický genius loci se současným uměním.
Praha na konání festivalu přispěla pěti miliony korun. Proto si nechala přes mobilní telefony zmonitorovat, kolik návštěvníků akce přilákala. Porovnala pak čísla o tom, kolik lidí se na daných místech pohybovalo ve srovnatelné dny před festivalem a po něm a kolik na ně přišlo ve dnech akce. V době festivalu se na místech konání pohybovalo více než 226 tisíc lidí, zatímco ve srovnatelné době mimo akci to bylo přes 107 tisíc lidí.
Praha vydělala na tržbách čtyřnásobek
Novotný zdůraznil, že sčítání zároveň ukázalo, že v době festivalu bylo v Praze dvojnásobné množství turistů, tedy asi o 11 tisíc více než normálně. Podle něj se tak podařilo do metropole nalákat turisty mimo sezonu, kdy klesá zájem o ubytování.
Podívejte se na fotogalerii z festivalu Signal |
Podle Novotného ze získaných čísel a z dlouhodobých statistik vyplývá, že díky festivalu se navýšila útrata českých i zahraničních turistů o asi 104 miliony korun. Na daních pak veřejné rozpočty měly získat asi 20 milionů, tedy čtyřnásobek Prahou poskytnuté podpory. "Jsme si tedy jisti, že to budeme opakovat a to nejenom v případě festivalu Signal," řekl.
Návštěvnost festivalu ve Varech je poloviční
Novotný odmítl, že by monitoring kvůli sledování mobilů porušil osobní svobodu lidí. Výsledkem podle něj nejsou osobní data, ale anonymní grafy. Dodal, že podobné výzkumy jsou ve světě byznysu běžné.
Podle organizátorů čísla ukazují, že se jim podařilo uspořádat největší českou kulturní akci. Karlovarský filmový festival podle ředitele festivalu Světla Martina Pošty udává návštěvnost 116 tisíc lidí.