"Koncepce na základě důkladné analýzy stanovuje priority v dalším postupu odstraňování bariér, což umožní efektivní využití dostupných finančních prostředků. Cílem Koncepce je dosažení bezbariérové městské hromadné dopravy do roku 2025 s výjimkou lokalit, kde to z objektivního důvodu nebude možné," píše se v materiálu, který schválili radní.
Musí se najít dostatek peněz
V metru koncepce navrhuje například výstavbu nových výtahů. V roce 2017 jsou plánovány ve stanicích trasy A Staroměstská či Náměstí Míru. O rok později má být výtah postaven ve stanici Jiřího z Poděbrad, v roce 2019 pak na Floře a do roku 2025 i ve stanicích Dejvická a Hradčanská. Zda se tak stane, bude ale záležet na finančních možnostech města a situaci dopravního podniku.
Ve všech stanicích metra a na zastávkách tramvají musí být takzvané vodicí linky pro nevidomé a akustické orientační systémy. Nevidomý má u sebe přístroj, který mu ohlásí, jakým směrem je požadovaný výstup z vestibulu nebo která linka přijíždí. Podle materiálu je nutné obnovovat vozový park nízkopodlažními autobusy a tramvajemi a stavět sjezdy ze zastávek. Vedení Prahy již schválilo na letošní rok vyčlenit 45 milionů korun na odstraňování bariér. Stejnou částku by podle již dřívějšího vyjádření radního Jiřího Pařízka, mělo dávat město každý rok.