Materiál ke schválení zamíří na radu města. "V současné době stále vzrůstá tlak na zvyšování počtu, velikosti plochy a viditelnosti reklamních prvků," uvádí jeho autoři. "Fasády historických objektů jsou zahlcovány nevkusnými a nadbytečnými prvky, které již nelze považovat za standardní firemní poutače," stojí v materiálu.
Budovy přestanou blikat
Památkáři proto chtějí regulovat nejen velikost a vzhled označení obchodů, ale i firemních štítů, nápisů, vývěšek a bannerů. Navrhují, aby měli obchodníci zvláště v lokalitách Starého Města nebo Hradčan povinnost používat vývěsky vyrobené řemeslnými postupy z tradičních materiálů.
Reklamní poutače by zároveň nesměly překrývat architektonické prvky budov. Svíticí nebo blikající vývěsky a vitríny budou zcela zakázány. Záležet přitom vždy bude na historické a architektonické hodnotě každého domu.
Tradiční reklama zůstane
Odborníci dále navrhují zákaz reklamních polepů okenních výplní, dveří a výkladních skříní. "Instalace reklam a firemního označení na střechách objektů je zcela nepřípustná," uvádí se dále v koncepci.
Výjimkou budou pouze domy, kde má taková reklama historickou tradici, třeba v případě obchodního domu Bílá labuť. Nevhodné jsou velkoplošné reklamní zařízení a plachty. V omezeném počtu hodlají památkáři tolerovat plakátovací sloupy, které jsou specifickým druhem městského mobiliáře.