„Důležitost stamilionových investic podtrhuje změna dopravního chování Pražanů během posledního roku. Lidé po čas pandemie jezdí na kole víc, než si myslíme. Loni zaznamenaly automatické sčítače cyklistů nárůst 38 procent oproti předchozímu roku,“ upozornil náměstek primátora Adam Scheinherr, který má ve městě na starost dopravu. V diskusi si sice částečně vysloužil kritiku za to, že investice do cyklistiky obhajuje daty z roku, který byl v tolika ohledech jiný než roky předchozí, na druhou stranu velká část komentujících nové cykloprojekty chválila.
Novinek se chystá opravdu hodně. Cyklisté se letos projedou na nových trasách například v Kunraticích, kde se téměř 300 metrů dlouhý úsek od Olšanského potoka napojí na cyklotrasu A202 z Vestce. Další z nových úseků vhodných pro cyklisty vznikne od stanice metra Kačerov k zastávce U Labutě, zde by práce měly začít v září. Propojení cyklostezek se dočká také okolí sídlištního bloku Ocelkova na Černém Mostě. V řešení je i cyklistické propojení ulic Průmyslová a Nedokončená. Vzniknout má rovněž nový podjezd pod Mánesovým mostem, který propojí mezi prvním a druhým pilířem mostu Kosárkovo nábřeží a ulici U Lužického semináře. Bude to čtyři metry široká stezka. „Cyklisté na Klárově získají bezbariérový průjezd složitou křižovatkou,“ okomentoval plánovanou novinku v centru Prahy Scheinherr.
Mimochodem, včerejšek byl plný dobrých zpráv pro cyklisty i díky předchůdci Adama Scheinherra. Poslanecká sněmovna totiž ve třetím čtení schválila novelu, která přinese povinný boční odstup mezi autem a cyklistou 1,5 metru. Novelu zákona, jež nyní míří do Senátu, předložil bývalý pražský radní pro dopravu a nynější poslanec Petr Dolínek.
Nové cyklostezky
|