Praha si v současné době nechává vypracovat dva posudky na stavbu mostu. První z posudků se zabývá samotnou výstavbou mostu. "Bude v něm, zda to, co Metrostav postavil, je vybudováno za cenu obvyklou v čase a místě," řekl Nouza. Tento posudek si město nechává dělat proto, že původní cena mostu se v průběhu výstavby více než zdvojnásobila.
Chystá se smlouva o narovnání
Na prvý naváže druhý posudek. Ten zhodnotí, zda zpracovatel prvního posudku postupoval při přípravě posudku správně. S prvním posudkem pak půjdou představitelé Prahy za stavební firmou Metrostav.
Následně vedení města chystá se stavební firmou podepsat takzvanou dohodu o narovnání. Původní cena stavby měla být zhruba půl miliardy, v současné chvíli se ale hovoří o nákladech ve výši až 1,2 miliardy korun. Dohodu mezi Prahou a stavební firmou by měli projednat zastupitelé hlavního města na svém příštím zasedání 7. listopadu. "Je mou ambicí to do té doby vyřešit," dodal Nouza.
Je cena příliš vysoká?
Vedení magistrátu již před několika týdny vzneslo podezření pro porušení zákona o veřejných zakázkách při stavbě Trojského mostu, který navazuje na tunel Blanka. Právě kvůli vysoké ceně. Objevily se dokonce i informace, že by Praha nemusela most od stavebníků vůbec převzít. To je podle Nouzy ale nemyslitelné. "Těžko bychom vysvětlovali, že ten most nechceme," řekl. Na mostě navíc budou od dubna 2014 jezdit tramvaje, původní trať vedla přes starý most, takzvaný Rámusák, na kterém se provoz zastavil v pondělí.
O stavbu mostu se již v minulosti zajímala protikorupční policie kvůli podezření z podvodu a porušení povinnosti při správě cizího majetku, případ však loni odložila. Nový Trojský most není podle města postaven podle původního zadání, navíc pokyn k samotné stavbě v roce 2009 nedali politici, ale úředníci.