Soud v dubnu po několika týdnech sporů stavařům uložil povinnost do pěti měsíců dokončit stavbu a Praze povinnost za práce zaplatit čtyři miliardy korun. Spor se dostal k arbitrům poté, co Metrostav 7. prosince loňského roku stavbu tunelu přerušil. Důvodem byly především neproplacené faktury, ale i to, že Praha jako investor neschválila další postup prací. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Cena tunelu se totiž v průběhu stavby navýšila o vícepráce za miliardy. Praha do arbitráže vstoupila mimo jiné i kvůli obavě, že jsou smlouvy s Metrostavem neplatné. Soud ale nakonec potvrdil platnost smluv.
Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měla původně stát zhruba o deset miliard korun méně a sloužit řidičům už v roce 2011. Termín se později odsunul na jaro 2014, nyní Praha mluví o září. Pětiměsíční lhůta pro dostavu tunelu však nemusí znamenat, že se tunel na konci léta skutečně otevře. Rozsudek se totiž týká pouze stavební části díla. Otázkou zůstává, zda bude v té době hotova i technologická část a dispečinky a zda bude mít dopravní stavba za sebou i nezbytné testy a zkušební provoz. Město se navíc chystá do arbitráže se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb. Za nezaplacené faktury jí město dluží 196 milionů.