Stavbu nového úseku metra provázejí problémy. Ministerstvo dopravy loni krátilo strop pro čerpání evropských dotací. Dopravní podnik, který je stoprocentně vlastněn Prahou, vypořádává problematické faktury za vícepráce, které při stavbě vznikly. Interní audit navíc upozornil na řadu nesrovnalostí, které stavbu provázely. Odhalil mimo jiné některá pochybení v řízení projektu. Podle vedení dopravního podniku ale neprokázal vznik škody. Stavbou se už v minulosti zabýval antimonopolní úřad.
Praha uvolnila peníze, aby mohla stavba pokračovat
Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku metra je 22,5 miliardy korun. Podle Ďuriše bude konečný účet možná o dvě miliardy nižší. Z evropských fondů má na stavbu přijít 7,5 miliardy korun. Další peníze jdou z jedenáctimiliardového úvěru z EIB, který čerpá Praha. Samotnou půjčku již banka schválila a jsou hotovy i smlouvy mezi ní a Prahou.
Zástupkyně ředitele magistrátu Zdena Javornická už dřív potvrdila, že s vyplacením peněz čeká EIB pouze na vyšetřování ÚOHS. „Pokud úřad uvede, že je vše v pořádku, vyplacení peněz nic nebrání,“ řekla. Podle Ďuriše rada částku uvolnila, aby mohly práce dál pokračovat. Na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Stavba začala v roce 2009. Zkušební jízdy začnou na jaře příštího roku.