Výpovědi odborníků jsou ve filmu střídány s historickými obrazy a výjevy či fotografiemi. Další rovinou dokumentu je zachycení umělecké práce sochaře Petra Váni, který byl Společností pro obnovu Mariánského sloupu pověřen prací na vytvoření sloupu nového.
Druhý film, s pracovním názvem Praha na Vltavě, bude používán jako propagační materiál pro české i zahraniční návštěvy. "Bude zachycovat život na řece Vltavě a podél ní (od Vyšehradu po ostrov Štvanice - hranice Pražské památkové rezervace) a objeví se v něm například jachtařský klub v Podolí, trénink veslařů na řece, staré říční lodě u Smíchovského břehu," píše se v materiálu.
Podle materiálu zaplatí Praha za film o Mariánském sloupu 118 580 korun pražské firmě AZ Tools s.r.o. zabývající se kompletním servisem audiovizuálních děl, produkce a postprodukce. Za film o Vltavě pak připadne 116 826 korun Agentuře Century z Prahy 4. Podle webové prezentace agentura působí na trhu od roku 1992 a pro magistrát již dříve připravovala pořady pro prezentaci města na zahraničních akcích zaměřených na cestovní ruch.