metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 5 °C

Pondělí, 20. listopadu 2017. Svátek má Nikola.
Růžová kola si mohou Pražané a návštěvníci metropole půjčit v rámci...
Růžová kola si mohou Pražané a návštěvníci metropole půjčit v rámci bikesharingu na hlavním nádraží, kde vzniklo speciální stanoviště. Kola pak lze v Praze zanechat prakticky kdekoliv. | foto: Rekola

Praha vybere nejlepší nabídku půjčovny kol, počítá se sto miliony

13. září 2016  14:24 Robert Oppelt
Do dnešního dne se mohou přihlásit všichni, kdo by v Praze chtěli provozovat bikesharing, tedy městskou půjčovnu kol. Vítěz dodá Praze za zhruba sto milionů kola, stojany i aplikaci.

„Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky je zhruba 100 milionů korun,“ vypočítává mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.



Popularita městské cyklistiky zaujala magistrát, který pověřil dopravní podnik přípravou výběrového řízení. Vítěz zajistí tisícovku kol, vybuduje stojany a vytvoří aplikaci pro platby za užívání kol.

Už teď si mohou lidé v metropoli kolo půjčit. „Od března do srpna uživatelé našeho systému realizovali přes 70 000 výpůjček a každé kolo se v průměru využije pětkrát denně,“ přibližuje Pavlína Pacáková ze spolku Rekola, který půjčuje oblíbená růžová kola.

Rekola je jen jednou z firem, které mají o soutěž zájem. Ve hře jsou i další hráči – třeba Velonet, dceřiná společnost reklamního BigBoardu. Ta loni plánovala do ulic umístit tři stovky moderních kol, která by byla k vypůjčení přes mobilní aplikaci.

Naopak společnost JCDecaux, která provozuje pražský mobiliář a která svůj systém představila v červnu v rámci Dnů Paříže, se podle informací deníku Metro soutěže nezúčastní.

Soutěž podle Řehkové proběhne formou soutěžního dialogu, který má jednáním s dodavateli nalézt vhodné řešení dané zakázky. Spolek Rekola už teď upozorňuje na některé problémy při zadávání zakázky.

„Dopravní podnik ve svém zadání předpokládá, že nejvhodnější je pro hlavní město takzvaný stanicový systém. To je ale podle nás zbytečně zastaralé uvažování, které město odsoudí k vybudování neflexibilního a navíc násobně nákladnějšího provozu,“ vysvětluje Pacáková.

Nový projekt má změnit podobu metropole, zkušenosti z Evropy ukazují, že zvýšení počtu kol nakonec přiměje město více investovat do cyklistické infrastruktury a ve městě přibude cyklistů.



Komentáře

Hlavní zprávy

Předlouhá cesta autobusové linky 125. Může za to i toaleta?

Autobus linky 125 u Litochlebského náměstí na Jižním Městě
vydáno 20. listopadu 2017  7:30

Spoj mezi Skalkou a Smíchovem ve špičce často stojí.  celý článek

Kandidáti na prezidenta podle svých slov o zdraví nic netají

Busta T. G. Masaryka se vrátila před školu v Novém Vrátě.
vydáno 20. listopadu 2017  5:55

Choroby hlavy státu byly do sametové revoluce státním tajemstvím. Prezidenti v podstatě netrpěli nemocemi. Všechno změnil až pád komunismu v roce 1989.  celý článek

Test: Lexus NX nový elektrikář

I to jako malý model CT dostalo novou masku a nárazník, přední i zadní...
vydáno 19. listopadu 2017  16:04

V Madridu jsme během mezinárodní prezentace vyzkoušeli také modernizované luxusní SUV Lexus NX 300h.  celý článek

Královny dun voní benzinem

Česko bude na nejslavnější světové rallye slavit dvě prvenství ještě předtím,...
vydáno 19. listopadu 2017  14:48

Ženy k Dakaru patří stejně jako písečné duny nebo kamiony tatra. Nechyběly od prvního ročníku a mají za sebou i pár skvělých výsledků. „Zaslouží...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám