Zkušební provoz nového systému by měl podle představy města začít letos v září. Zóny nyní platí v Praze 1, 2, 3, 7 a 16, jejich systém se zatím měnit nebude. „Obě zakázky chceme vzhledem k jejich významu vypsat co nejdříve. Kompletní zadávací dokumentace je připravena a my budeme usilovat o její zveřejnění nejpozději do konce července,“ uvedl šéf TSK Ladislav Pivec. Vítězové tendru by mohli být známi v září.
Začne se v Praze 5 a 6
Předpokládaná cena zakázky je zhruba 893,3 milionů korun a s vítězi uzavře Praha smlouvy na pět let. Informační systém bude Prahu stát maximálně 45 milionů, správce se bude o zóny starat nanejvýš za 830 milionů korun. Přesná cena vzejde z výsledku tendru. Pilotní program nového systému zón by mělo město spustit na území Prahy 5 a 6. Pokud se nový systém osvědčí, budou na něj převedeny současné zóny v centru, případně se přidají i další radnice, kde nyní zóny nejsou a ani v pilotní fázi se s nimi nepočítá.
Proti postupu se dnes ohradila Praha 8, která chtěla být zařazena již v pilotním projektu. Praha 8 vyzve magistrát, aby byl Karlín do projektu vrácen. „V případě negativní odpovědi se hodlám vrátit k plánu na zavedení vlastní regulace. Tu jsme pozastavili právě kvůli záměru zavádění celopražských zón placeného stání,“sdělil místostarosta Michal Švarc.
Parkování u vašeho bydliště bude levnější
V novém systému Praha rozdělí zóny na menší a lidé si budou moci vybrat, zda si koupí parkovací karty pro celou městskou část, nebo levnější jen pro okolí svého bydliště. V některých modrých zónách budou moci zaparkovat i přespolní řidiči. Nyní v modrých zónách mohou zastavit pouze rezidenti či ostatní držitelé parkovacích karet. O víkendech se bude v zónách parkovat volně.
První parkovací zóny se objevily v roce 1996 v Praze 1 na pravém břehu. Nyní jsou zóny v Praze 1, 2, 3, 7 a části Prahy 16. Nově by měly být pravděpodobně v celé oblasti uvnitř městského okruhu, přesně území ještě vymezeno není.