O vespě prý nemám mluvit jako o mopedu, proč?
(smích) My, co na nich jezdíme, si totiž myslíme, že vespa je král skútrů, nejhezčí. Moped je spíš prskolet nějakého dědečka schovaný v garáži na venkově.
Vespa znamená vosa, když jsem koukal na kubatury, mohou to být i žihadla.
Ano, nejsilnější jsou asi pět let třístovky, ale slyšel jsem, že v Itálii experimentují s vespou čtyřstovkou. Základní jsou padesátky, na které v Itálii kdysi dávno nebyl potřeba řidičák. Ještě do roku asi 1985 se jezdilo s manuálním řazením. Jejich vyznavači už dnešní automaty nazývají mixéry.
Vespa je elegantní a stylový stroj.
Na čem jezdíte vy?
Mám dvoustovku, automat...
Mixér.
No jo. A padesátku, taky mixér.
Jaké to je přesednout na ni v Praze z dvoustovky?
Neštěstí (smích). Ne, padesátka na běžné ježdění úplně stačí. I do kopce to vytáhne šedesát. Problém jen je, když už ochutnáte silnější motor.
Jak jste se dostal k vespám?
V roce 2000 jsem vespu poprvé zahlédnul v Kotvě a byla to láska na první pohled. Vůbec jsem neznal slavnou historii, nic. Jediná nevýhoda je, že vespa je asi dvakrát dražší než běžný skútr. I tak jsou ale v Česku stále populárnější.
Vespy na Džbáně
|