Opravy hlavní vzletové dráhy začaly minulý týden a letadla budou na vedlejší ranveji přistávat do konce září. Nadměrný hluk z letadel se letiště snaží zmírnit prodloužením trasy, kterou musejí stroje uletět předtím, než zatočí na svůj letový kurz. Piloti tak toto hlučné otáčení provádějí ve větší výšce než dosud. Letiště chce omezit hluk i v nočních hodinách, a platí tak uzavírka od půlnoci do páté hodiny ranní, kdy mohou přistávat a startovat jen zpožděné lety.
Kladno podle Jiránka už kvůli hluku přijalo několik stížností, ale jejich počet se neliší od minulých let, kdy se dráha také opravovala. "Uvidíme, až začnou naplno létat charterové lety, které jsou většinou napasovány do těch ranních nebo večerních hodin," podotkl Jiránek.
Opravy se stihnou dokončit ještě letos
Podle Jiránka je lepší, že se opravy dráhy letos udělají najednou a nebudou podle původních plánů pokračovat v příštím roce. Letiště totiž rozdělilo opravu hlavní ranveje do několika etap. První začala loni v květnu a byl při ní vyměněn povrch třetiny dráhy.
Podle letiště je oprava dráhy nezbytná. Ranvej je v nepřetržitém provozu od roku 1963 a její udržení v odpovídajícím technickém stavu si v poslední době žádá stále delší opravy. Po dokončení prací bude pravidelná jarní a podzimní údržba trvat několik dní místo současných dvou až tří týdnů.