Největší navýšení počtu sedadel čeká u spojů do Kodaně, Tel Avivu, Stockholmu, Milána, Nice a Mnichova. "V průběhu sezóny zkrachovalo nebo ukončilo činnost sedm aerolinek," uvedla mluvčí pražského letiště Eva Krejčí. Čtyři nové naopak přibyly. Některé destinace zrušily České aerolinie, které jsou i přes redukci letadlové flotily i sítě letů stále největším dopravcem na pražském letišti. Mezi společnostmi, které ukončily provoz, byly Job Air, Wind Jet, City Airline, Cimber Air, Bmibaby, Iceland Express a Aerosvit.
Mezi charterovými lety vedou turistické destinace
"Přestože se počet linek mírně snížil, dopravci je využívají častěji," vysvětlila důvod předpokládaného nárůstu kapacity Krejčí. Vysoká očekávání má letiště od nepravidelné charterové dopravy. V této dopravě budou podle plánovaných kapacit nejčastěji vypravovány lety do prázdninových letovisek Antalya, Hurghada, Burgas, Monastir a Marsa Allam.
Šest destinací proti loňskému létu ubude Českým aeroliniím, které tak budou obsluhovat linky do 42 letišť ve 24 zemích. Významnou novinkou pro národního dopravce bude návrat na dálkové linky. Od 1. června by ČSA měly dvěma svými lety doplnit Korean Air na trase Praha - Soul. S korejskými aerolinkami, které by se co nevidět měly stát minoritním akcionářem ČSA, tuzemský dopravce dlouhodobě spolupracuje na základě takzvané dohody o sdílení kódu. Kromě Soulu přidají ČSA do letního řádu pravidelná spojení do Curychu, Florencie, Mnichova, Nice a ruského Permu a rozšíří spolupráci s partnerskými aeroliniemi. Přestanou létat do ukrajinského Doněcku a do Lvova.