Problémový Spořilov
|
Na jednání zastupitelstva Prahy 4 to řekli šéf Technické správy komunikace Ladislav Pivec a náměstek primátora Jiří Nouza. Navržená řešení jsou podle Pivce pouze dočasná. "Než bude dostavěn Pražský okruh mezi D1 a Běchovicemi, můžeme nabídnout jen dílčí a dočasná řešení," řekl zastupitelům Pivec.
Jedním z řešení je dostavba nového mostu přes Jižní spojku v ulici Ke Garážím. Ten by měl být dokončen do konce letošního roku. Na něj chce město přesměrovat kamiony, které jezdí po Spořilovské ve směru z Jižní spojky na D1. Zároveň by tu nově měla platit povinná minimální vzdálenost mezi kamiony. Technická správa podle Pivce nyní zvažuje, zda by to bylo 30 či 50 metrů. Vzdálenost má zajistit, že kamiony nevytvoří souvislou kolonu, kvůli které osobní auta neprojedou.
Mezi další opatření patří výstavba protihlukových stěn a valu kolem Spořilova podél ulice 5. května a Jižní spojky nebo podél Jižní spojky mezi ulicemi Sliačská a Spořilovská. Nová mobilní protihluková stěna má být v severní části Spořilovské. "To je chystáno a snažíme se vysoutěžit zhotovitele," řekl Pivec. Třetí skupinou opatření je položení takzvaného tichého asfaltu, který snižuje hluk. Ten se plánuje na Spořilovské a Senohrabské ulici.
Zastupitelé se bojí, že se situace nevyřeší
Podle některých zastupitelů Prahy 4 jsou ale opatření nedostatečná. Místostarosta Jiří Bodenlos uvedl, že mu chybí protihluková stěna v severní části Spořilovské po pravé straně ve směru od D1 k Jižní spojce.
Zastupitel Petr Štěpánek zase odmítl nechat jezdit kamiony po novém mostě. Podle něj se ujetá vzdálenost kamionů Spořilovem prodlouží. "Po Spořilovské ujedou polovinu vzdálenosti, než kolem Spořilova po Jižní spojce a následně ulici 5. května," řekl. Bývalý starosta Prahy 4 Pavel Horálek zase magistrát vyzval, aby byl tichý asfalt položen také na Jižní spojce v Krči, kde kamiony nejezdí.