„Za těch pětadvacet let se udělalo mnoho, zejména na nových stanicích metra. Kde bych byl ale kritičtější, jsou starší stanice. Kdyby se od roku 1990 každý rok bezbariérově zpřístupnila jedna stanice, tak jsme dnes někde jinde,“ hodnotí vývoj bezbariérových přístupů Erik Čipera ze sdružení Asistence.
Historie
|
Pořád je potřeba nákladní výtah
Dnes má metro 61 stanic. Třicet osm z nich je přístupných pro vozíčkáře a kočárky. Dopravní podnik mezi bezbariérové stanice počítá i Roztyly a Opatov, kde lidé na vozíčku vjíždějí na nástupiště dodnes pomocí nákladního výtahu a to jen za doprovodu proškoleného asistenta. „Současný stav dostatečný ještě není,“ dál hodnotí bezbariérovost Čipera, který však dodává, že situace se letos přece jen o něco zlepší, třeba díky otevření výtahů na stanicích Můstek, I. P. Pavlova a Anděl.
Dopravní podnik má v plánu do deseti let, kdy pražská hromadná doprava oslaví 150 let existence, bezbariérově zpřístupnit všechny zbývající stanice. Doposud vynaložil na zpřístupnění stanic metra více než 447 milionů korun.